شناسه خبر:50419
1400/10/8 09:46:26
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران:

ظرفیت‌های گردشگری کردستان به دنیا معرفی شود

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران گفت: کردستان از ظرفیت‌های گردشگری ارزشمندی برخوردار است لذا ضرورت دارد آن‌ها را به دنیا معرفی کرد.

علی‌اکبر عبدالملکی در شانزدهمین نشست کمیسیون گردشگری اتاق سنندج، توسعه پایدار استان کردستان را نیازمند برنامه‌ریزی هوشمند و جامع‌پذیر دانست و گفت: کردستان مهد فرهنگ و تمدن است و از جاذبه‌های گردشگری بکری برخوردار است در این راستا از فرصت‌های گردشگری استان باید به بهترین شکل استفاده شود.

وی صنعت گردشگری را جزو صنعت‌های پاک و درآمدزا در جهان دانست و تصریح کرد: برندها و ظرفیت‌های گردشگری استان کردستان باید هوشمندانه معرفی شود.

عبدالملکی افزود: متناسب با سابقه تاریخی سنندج کلیپ‌هایی( تحت عنوان ناگفته‌های سنندج) در یک دقیقه تدوین شود.

وی برگزاری فستیوال‌ها و مسابقات ورزشی و نیز مسابقات بین‌المللی را در معرفی استان تاثیرگذار دانست و بر استارت بنیاد توسعه در استان تاکید کرد.

  سند راهبردی در حوزه زیرساخت‌های گردشگری تدوین شود

رئیس کمیته گردشگری خوراک اتاق بازرگانی ایران نیز گفت: در راستای معرفی ظرفیت‌های گردشگری کردستان سند راهبردی و برنامه‌ریزی در حوزه زیرساخت‌های گردشگری تدوین شود.

ستار کیان‌پور با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه گردشگری در استان بر آماده‌کردن تقویم رویدادهای گردشگری، ایجاد ظرفیت‌های بالقوه گردشگری، تعریف برنامه بازاریابی در راستای معرفی استان تاکید کرد.

وی افزود: کردستان از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل زیادی برخوردار است و اقدامات زیادی در این راستا انجام شده است اما علیرغم این با نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد.

کیان‌پور توسعه گردشگری کردستان را نیازمند بازنگری و بازسازی دانست و افزود: موفقیت در برنامه‌های توسعه گردشگری مرهون تولید فکر، همدلی و هم افزایی و داشتن برنامه جامع است.

وی دستیابی به توسعه پایدار استان در حوزه گردشگری را در گرو جریان‌سازی فکری و بهره‌گیری از ظرفیت علمی نخبگان ذکر کرد.

کیان‌پور به جایگاه بارز خوراک و تغذیه در تمدن ایران اشاره کرد و اظهار کرد: خوراک زیباترین قسمت گردشگری و از صنعت‌های زودبازده است و ضرورت دارد آیین‌های خوراک استان ثبت شود.

وی ایجاد رویداد جاذبه‌ای تحت عنوان ایجاد خیابان غذا با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بسیار تاثیرگذار دانست و بر فراهم کردن بسترها جهت تجاری‌سازی ایده شرکت‌ها تاکید کرد.

کیان‌پور سوغات را ظرفیت‌های ارزشمند استان دانست و تصریح کرد: بسترهای برندسازی استان فراهم شود.

شناسه خبر 50419