شناسه خبر:50443
1400/10/9 08:59:26

سپهرغرب، گروه خبر: معاون امور عمرانی فرماندار همدان گفت: سامان‌دهی کانال‌های سنتی انتقال آب کوی دره‌مرادبیگ مدتی است که در دستور کار قرار دارد که با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده، هم‌اکنون ضمن تأمین منابع لازم، با همکاری اهالی این طرح می‌تواند اجرایی شود.

شورای حفاظت از منابع آب به ریاست رضا زمانی، معاون امور عمرانی فرماندار همدان با دستور کار سامان‌دهی کانال‌های آب کوی دره‌مرادبیگ با حضور مدیران ذی‌ربط و تنی چند از معتمدین این منطقه برگزار شد.

زمانی در این نشست ابراز کرد: با توجه به هدررفت قابل توجه آب در جوی‌های سنتی و هدایت آب‌های سطحی در فصول غیر زراعی جهت تأمین کمبود آب شرب، اجرای این طرح مد نظر قرار گرفته است.

وی مجموع طول کانال‌های آب این منطقه را جهت سامان‌دهی حدود 17 کیلومتر دانست و تأکید کرد: با عنایت به مباحث محیط‌زیستی و سایر مقتضیات طرح سامان‌دهی کانال‌های این منطقه به‌صورت تلفیقی اجرا می‌شود که در قسمت‌هایی لوله‌گذاری و قسمت‌هایی جوی روباز احداث خواهد شد.

زمانی افزود: در طرح تأمین اضطراری آب شرب، از آبان‌ماه حدود 200 لیتر در ثانیه از منابع آب بالادستی دره‌مرادبیگ تأمین می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: جداسازی فاضلاب از آب رودخانه دره‌مرادبیگ در قسمت‌هایی باقی مانده است که باید در برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب مد نظر قرار گیرد و طرحی که شروع شده، به سرانجام برسد.

شناسه خبر 50443