شناسه خبر:50451
1400/10/9 09:11:43

سپهرغرب، گروه خبر: تعاون روستایی کرمانشاه پس از چهار هفته تأخیر نسبت به دیگر مناطق کشور، زیرساخت‌های لازم برای عرضه اینترنتی کالاهای اساسی در این استان را فراهم کرد.

براساس تصمیم دولت، روند توزیع اینترنتی کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در بسیاری از استان‌های کشور از ابتدای آذرماه آغاز شده؛ این روند قرار بود که تا 18 آذرماه در استان کرمانشاه نیز آغاز شود که به‌دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها، محقق نشد.

وزارت جهاد کشاورزی سامانه‌ای به‌نام «بازرگام» را به این منظور معرفی کرد که تا پایان آذرماه تنها در هشت استان کشور این سامانه راه‌اندازی شده بود؛ به همین دلیل این وزارتخانه برای دیگر استان‌ها مجوز استفاده از ظرفیت فروشگاه‌های اینترنتی را صادر کرد.

سازمان جهاد کشاورزی در استان کرمانشاه که متولی سامان‌دهی این موضوع است، در نشست 20 آذرماه ستاد تنظیم بازار استان پیشنهاد استفاده از ظرفیت دو فروشگاه افق کوروش و پیام را مطرح کرد که مورد تأیید اعضای ستاد قرار نگرفت.

حالا با گذشت حدود چهار هفته پس از نشست ستاد تنظیم بازار استان با موضوع توزیع اینترنتی کالاهای اساسی، اکنون مدیرکل تعاون روستایی استان کرمانشاه از فراهم شدن زیرساخت‌های سامانه بازرگام در استان کرمانشاه خبر داد.

«ایرج صفایی» اظهار کرد: سامانه بازرگام به‌منظور توزیع اینترنتی کالاهای اساسی بین مردم راه‌اندازی شده و از ظرفیت‌های شرکت پارسی پست در کرمانشاه برای این منظور استفاده خواهد شد.

به گفته او موضوع راه‌اندازی سامانه بازرگام در کرمانشاه روز شنبه آینده در نشست ستاد تنظیم بازار استان مطرح و پس از تأیید اعضا از روز یکشنبه هفته آتی به‌صورت رسمی فعال می‌شود.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه توضیح داد: قرار است که در نشست ستاد تنظیم بازار جزئیات طرح برای اجرایی شدن موضوع، مورد بحث و گفت وگو قرار گیرد.

شناسه خبر 50451