شناسه خبر:50560
1400/10/12 09:20:25
مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری کرمانشاه:

ورود سرمایه گذار جدید به پارک جنگلی"سراب قنبر"

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه از ورود سرمایه گذار جدید به پروژه پارک جنگلی سراب قنبر خبر داد.

فرامرز رحمتی زاده با اشاره به شروع به کار پروژه پارک جنگلی "سراب قنبر" از سال 96 گفت: مجموع مساحت این پروژه 165 هکتار است که برخی بخش‌های آن دارای معارض است.

وی افزود: اگر معارضات موجود را کم کنیم حداقل مساحت این پروژه حدود 145 هکتار است.

رحمتی زاده با بیان اینکه یکی از مهم ترین بخش‌های این پروژه ایجاد فضای سبز است، گفت: در همین راستا طی این سالها حدود 40 هکتار درخت کاری در محدوده پروژه انجام شده است. اگر بخش‌های دیگر پروژه هم قابلیت داشته باشد قطعا در آنها نیز فضای سبز ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری کرمانشاه با اشاره به انجام بخشی از پروژه مسیر پارک جنگلی گفت: این پارک جنگلی حدود 5.4 کیلومتر مسیر راه دارد که از این میزان حدود دو کیلومتر آن تاکنون آسفالت شده و مابقی ادامه مسیر هم در صورت تامین اعتبار انجام خواهد شد.

رحتمی زاده با بیان اینکه تامین زیرساخت‌های پروژه در دستور کار قرار دارد، گفت: این پروژه هنوز در بحث تامین آب و برق مشکل دارد که پیگیر رفع آن هستیم.

وی افزود: قرار بر این است که برای تامین زیرساخت‌های پروژه حدود 44 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی به این پروژه اختصاص داده شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه با تامین بستر کار، سرمایه گذاران بخش خصوصی می‌توانند به راحتی در پروژه سرمایه گذاری کنند، گفت: در حال حاضر یک سرمایه گذار پای کار آمده و قرار است در زمینه راه اندازی زون‌های تفریحی در پروژه همکاری کند.

وی افزود: رقم سرمایه گذاری این سرمایه گذار حدود 40 میلیارد تومان است که صرف راه اندازی بازی‌های تفریحی و رستوران و... در محوطه پارک جنگلی خواهد شد.

رحمتی زاده گفت: قطعا با تخصیص اعتبارات استانی و حضور سرمایه گذار، شاهد رونق بیش از پیش این پروژه خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: در این پروژه زون‌های دیگر فرهنگی، ورزشی و... هم لحاظ شده که سرمایه گذاران دیگر می‌توانند در این زمینه ورود کرده و پای کار بیایند.

مدیرعامل سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه به موقعیت خوب پارک جنگلی سراب قنبر اشاره کرد و افزود: این پارک در قسمت جنوب شهر واقع شده و بسیاری از مردم این بخش از شهر هم اکنون به این پارک مراجعه می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر مراجعات بسیاری به این پارک صورت می‌گیرد که در صورت زون‌های ورزشی، تفریحی و فرهنگی قطعا بیشتر هم خواهد شد.

شناسه خبر 50560