شناسه خبر:50800
1400/10/18 08:39:58

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: پرداخت هزینه‌های خدماتی چون IVF و IUI، سه بار در سال تا سقف 500 میلیون ریال براساس مصوبه سازمان به بیمه‌شدگان این استان اختصاص می‌یابد.

«محمدرضا جیریایی» روز چهارشنبه افزود: در سال‌های گذشته خدمات اصلی ناباروری از قبیل IUI و IVF و میکرواینجکشن از حمایت‌های بیمه‌ای برخوردار نبودند که براساس این مصوبه، از امسال این خدمات زیر پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

وی تأکید کرد: براساس سیاست‌های جمعیتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و با هدف حمایت مالی، دسترسی عادلانه و کاهش پرداخت از جیب مردم، پوشش خدمات درمان ناباروری در سال جاری در دستور کار سازمان بیمه سلامت ایران قرار گرفته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی بیان کرد: خرید خدمات درمان ناباروری از تمامی مراکز مجاز ارائه‌دهنده این خدمات در بخش دولتی، عمومی غیر دولتی، خیریه و خصوصی انجام شده و بیمه‌شدگان صندوق‌های همگانی و روستاییان، عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر و بیمه‌شدگان سایر اقشار نظام ارجاع یک برای گرفتن این خدمات با مراجعه به مراکز عمومی غیر دولتی و خصوصی، معاف از ارجاع هستند.

جیریایی تصریح کرد: این جامعه هدف بدون رعایت نظام ارجاع می‌توانند زیر پوشش خدمات ناباروری قرار گیرند و صندوق‌های مذکور مشمول پرداخت هزینه در قالب خسارت متفرقه از ابتدای سال جاری تا اطلاع ثانوی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: سهم پرداختی سازمان برای خدمات بستری و سرپایی 90 درصد تعیین شده و علاوه‌بر پوشش تعرفه‌های دولتی، تعرفه‌های عمومی غیر دولتی نیز به تعهدات سازمان اضافه شده است.

 

شناسه خبر 50800