شناسه خبر:50849
1400/10/19 09:12:44

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به وجود دانشگاه‌های دولتی و ظرفیت‌های خوب شهرستان تفرش، نیاز است که این شهرستان به قطب تعزیه تبدیل شود.

ولی‌الله بیاتی پنجشنبه 16 دی‌ماه در آیین اختتامیه سوگواره یاس نبوی در تفرش اظهار کرد: این تکیه که در آن حضور داریم، مکان مقدسی است و افراد زیادی در این تکیه تعزیه می‌خوانند و امروز جمع شده‌ایم تا یاد و خاطره شهدای کربلا را پاس بداریم.

وی افزود: در مجلس به وزیر فرهنگ و ارشاد گفتم که تعزیه در این شهرستان قدمت طولانی دارد و تکایایی در این منطقه در ایام محرم به شکلی عزاداری می‌کنند که همچنان مورد استقبال مردم است.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جمعیت زیادی از جوانان تفرشی علاقه زیادی به تعزیه و تعزیه‌خوانی دارند و حیف است این فرهنگ اصیل تأثیرگذار به فراموشی سپرده شود.

بیاتی بیان کرد: این آمادگی در تفرش وجود دارد که فرهنگ تعزیه را توسعه دهد، بیش از 25 تکیه در این شهرستان وجود دارند که می‌توانند با استفاده از علوم روز، تعزیه‌خوانی و شبیه‌خوانی را توسعه دهند.

وی اضافه کرد: با توجه به وجود دانشگاه‌های دولتی و ظرفیت‌های خوب این شهرستان، نیاز است که تفرش به قطب تعزیه تبدیل شود.

بیاتی خاطرنشان کرد: امیدواریم برای حفظ ارزش‌های کربلا که امروز بیش از هر روز دیگر به آن نیاز داریم، با نیت خالصانه و خدایی اراده کرده و تعزیه را در سطح کشور گسترش دهیم.

شناسه خبر 50849