شناسه خبر:50851
1400/10/19 09:15:13

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل استاندارد ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه طی 303 بازرسی توسط کارشناسان و شرکت‌های همکار 121 فقره گواهی تأییدیه برای آسانسورهای استان صادر شده است.

مهناز همتی اظهار کرد: اجباری شدن استاندارد آسانسورها و دستورالعمل آن جهت صدور پروانه و پایان کار ساختمان به شهرداری‌های کشور از سال 1382 ابلاغ شده است.

وی افزود: بازرسی از آسانسورهای ساختمان‌های عمومی و دستگاه‌های دولتی و مراکز درمانی و... در دستور کار این اداره کل بوده و توسط کارشناسان و شرکت‌های همکار در استان انجام می‌گیرد.

مدیرکل استاندارد ایلام یادآور شد: برای اطمینان از برقراری شرایط ایمنی آسانسورها، لازم است آسانسورهای فعال، سالیانه توسط شرکت‌های بازرسی فنی تأیید صلاحیت‌شده و بازرسی شوند.

همتی اظهار کرد: کاربران آسانسور می‌توانند با ارسال شناسه ملی 10 رقمی نصب شده در داخل کابین آسانسور به سامانه پیام کوتاه 10001517 از آخرین وضعیت بازرسی آن مطلع شوند.

وی تصریح کرد: در صورت عدم انجام سرویس و نگهداری مستمر توسط شرکت‌های ذی‌صلاح و بازرسی ادواری سالیانه آسانسور، مسئولیت مستقیم حوادث و سوانح احتمالی بر عهده مالکان و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور است.

شناسه خبر 50851