شناسه خبر:50853
1400/10/19 09:17:31
مدیر مخابرات منطقه کردستان خبر داد؛

ظرفیت‌سازی 912 پورت جدید در شهرستان سنندج

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: در یک ماه اخیر912 پورت منصوبه جدید در شهرستان سنندج ظرفیت سازی شده است.

آزاد حکمت اظهار کرد: با سرمایه‌گذاری پنج میلیارد و 336 میلیون ریال در حوزه سیستم‌های مخابراتی، ظرفیت و شرایط لازم برای ارائه به موقع سرویس‌های تلفن ثابت و باند پهن به مشتریان ساکن در شهرستان سنندج فراهم شده است.

وی افزود: افزایش تعداد پورت‌های اینترنت پرسرعت ADSL،ADSL و جایگزینی تجهیزات قدیمی با نصب سوئیچ‌های جدید، درهفت نقطه روستایی و سه محدوده شهری طی یک ماه اخیر از جمه اقدامات فنی در این خصوص است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان خاطر نشان کرد: از 912پو رت منصوبه جدید، تعداد 544 مورد آن مربوط به ظرفیت سازی در حوزه تلفن ثابت و 368 پورت دیگر آن نیز مربوط به اینترنت پرسرعت VDSLوADSL است.

حکمت اظهار کرد: اجرای پروژه‌های مخابراتی در نقاط روستایی از برنامه‌های دارای اولویت و استراتژی‌های منطقه در خصوص برقراری و ایجاد عدالت اجتماعی است.

وی اضافه کرد: از مجموع پورت‌های اعلام شده تنها 176 پورت آن مربوط به محدوده‌های شهری «تکیه و چمن»، شهرک کشاورز و مرکز پادگان واقع در سنندج و مابقی نیز در روستاهای «شینه»، «چتان»، «سنگ سفید»، «هانیس»، «سرهویه»، «دوشان» و «کرجو» ظرفیت سازی شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: در پی این اقدام که با همت و عزم جدی همکاران تلاشگر در حوزه سیستم‌های مخابراتی صورت گرفته، شرایط واگذاری پورت‌های جدید در کمترین زمان ممکن به مشتریان و متقاضیان جدید مهیا شده است.

حکمت بیان کرد: سرویس تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت ADSL به عنوان دو محصول مخابراتی،همچنان در صدر سرویس‌های ارتباطی پر مخاطب قرار دارندکه نیاز روزافزون جامعه به آنها در سال‌های اخیر مهر تأییدی بر این مهم است.

وی خاطرنشان کرد: این مجموعه با تلاش حداکثری در راستای ایجاد زیرساخت‌ها، ظرفیت‌های جدید واستفاده ی مطلوب از پتانسیل‌های موجود به‌منظور ارائه خدمات مخابراتی با کیفیت بالاتر به مشتریان استان؛ همواره با بهره‌گیری از الگوهای استاندارد مخابراتی، برنامه‌های کارشناسی شده را تدوین نموده است.

شناسه خبر 50853