شناسه خبر:50860
1400/10/19 09:26:45

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست فرمانداری نهاوند گفت: با توجه به رویکرد جدید دولت در زمینه نظارت بر بازار، کمیته‌ای با عنوان کمیته اقدام مشترک تشکیل شده که براساس آن نظارت و رصد بازار مصرف جدی‌تر و معنادارتر می‌شود.

جعفر سلگی ظهر روز گذشته در نخستین جلسه تنظیم بازار شهرستان نهاوند و اقدام مشترک برای سامان‌دهی اظهار کرد: در این رویکرد جدید سیاست دولت بر این است تا با مشارکت نیروهای متخصص و آموزش‌دیده بسیجی نظارت و پایش خود را به شکل جدی‌تر و مؤثرتر بر بازار اعمال کند.

وی با برشمردن اهداف این کمیته، گفت: پیگیری برای اجرایی شدن مصوبات کارگروه تنظیم بازار، تدوین برنامه‌های عملیاتی جهت نظارت بر وضعیت بازار، برنامه‌ریزی برای استفاده حداکثری از نیروهای بسیج با ارائه آموزش‌های مورد نظر، آسیب‌شناسی برنامه‌های تنظیم بازار و اطلاع‌رسانی از اقدامات صورت‌گرفته، از مهم‌ترین اهداف این کمیته است.

سرپرست فرمانداری نهاوند با بیان اینکه کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار دارای رویکردی عملیاتی در اجرای مصوبات است، اضافه کرد: در سیاست جدید هدف این است که مصوبات کمیته تنظیم بازار دارای ضمانت شده و فقط به برگزاری جلسات اکتفا نشود.

وی افزود: در کمیته اقدام مشترک وظیفه نظارت بر نانوایی‌ها و دیگر تولیدات بخش کشاورزی برعهده جهاد کشاورزی گذاشته شده که انتظار می‌رود این سازمان از مرحله برداشت محصول تا توزیع آن بین مردم نظارت دقیق بر امور مربوطه با استفاده از ظرفیت بسیج داشته باشد.

قابل ذکر است که در این جلسه ضمن بررسی طرح تشدید بازرسی و نظارت بر کالاهای منتخب و طرح توسعه زیرساخت‌های نظام کشف و تخلف توسط گزارش‌های مردمی، درخصوص تدوین طرح بازمهندسی فرآیندهای نظارت، بازرسی، کشف تخلف، صدور رأی و اجرای احکام بحث و تبادل نظر شد.

همچنین مقرر شد که به‌منظور جلوگیری از فروش دارو با قیمت بالاتر از نرخ مصوب توسط داروخانه‌ها، جلسه‌ای با حضور شبکه بهداشت برگزار شود.

شناسه خبر 50860