شناسه خبر:50947
1400/10/21 08:59:47

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان از هوشمندسازی توزیع کالاهای اساسی در استان خبر داد.

ظاهر پورمجاهد صبح روز گذشته در هشتمین جلسه قرارگاه امنیت غذایی که به‌صورت وبینار با حضور ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی و سایر اعضای قرارگاه استانی برگزار شد، اظهار کرد: در راستای اصلاح نظام یارانه‌ها، همفکری و هماهنگی‌های لازم با فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، سازمان‌های متولی، نخبگان و گروه‌های مرجع جامعه انجام شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه ذخیره‌سازی هماهنگی‌های لازم با تشکل‌های بخش کشاورزی، اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها صورت گرفته است، گفت: برنامه‌ریزی و اقدامات لازم با سیستم بانکی و مؤسسات مالی برای تأمین مالی طرح‌ها در استان انجام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به اینکه نگاه ما به ساختار تأمین مالی خوشبینانه است و نیاز به بحث‌های کارشناسی، تقویت و اصلاح دارد، افزود: با توجه به نیازهای مواد اولیه و نهاده‌های دامی، ضرورت دارد در زمینه تأمین ارز نیمایی به میزان کافی اقدام جدی شود.

وی با بیان اینکه ارتباط و دسترسی به سامانه‌های جامع تجارت و جامع انبارها در شرایط کنونی ضروری است، ابراز کرد: سازمان‌های جهاد کشاورزی و صمت هماهنگی و ارتباط بیشتری داشته باشند.

پورمجاهد با اشاره به اینکه سامانه بازرگانی و بازار باید تقویت و بارگذاری مرغداران به‌موقع انجام شود، خواستار توجه به این مهم شد.

شناسه خبر 50947