شناسه خبر:51055
1400/10/23 09:21:23

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: یک سردخانه مخفی غیرمجاز نگهداری فرآورده‌های خام دامی در کارگاه جوشکاری در سنندج با سه تُن مرغ کشف و ضبط شد.

مجتبی ورمقانی اظهار کرد: پس از 15 ساعت تلاش مستمر و پیگیرانه یک سردخانه غیرمجاز نگهداری مرغ منجمد فاقد هویت در یک کارگاه جوشکاری در شهرک صنعتی شماره یک سنندج توسط اکیب‌های اداره کل دامپزشکی شناسایی شد.

وی ادامه داد: در این سردخانه سه هزار کیلوگرم مرغ قطعه‌بندی منجمد فاقد هویت کشف و ضبط و پرونده این تخلف جهت رسیدگی به مراجع قضائی ارجاع شد.

مدیرکل دامپزشکی کردستان از شهروندان خواست فرآورده‌های خام دامی از مراکز معتبر و مورد تأیید دامپزشکی تهیه و به تاریخ تولید و انقضای محصول توجه کنند و موارد مشکوک را از طریق سامانه پیغام‌گیر شبانه‌روزی 1512 اداره کل دامپزشکی استان اطلاع دهند.

**جریمه نقدی برای قاچاق داروهای دامی در دیواندره

مسئول حقوقی اداره کل دامپزشکی کردستان نیز با اشاره به شکایت این اداره کل از فردی که اقدام به قاچاق داروهای دامی کرده بود، اظهار کرد: پس از کشف مقادیری داروی دامی قاچاق در شهرستان دیواندره، فرد خاطی با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

آرش معزی افزود: مقام قضائی پس از مطالعه پرونده و رؤیت مستندات، حکم قطعی جریمه نقدی به مبلغ 40 میلیون ریال در حق صندوق دولت صادر و به متهم ابلاغ کرد.

**کشف تخم مرغ بدون ضوابط نشانه‌گذاری دامپزشکی

رئیس شبکه دامپزشکی دهگلان از توقیف محموله تخم‌مرغ فاقد ضوابط نشانه‌گذاری سازمان دامپزشکی خبر داد که در حال توزیع و پخش در سطح شهرستان بود.

شهرام کریمی اظهار کرد: پیرو بازدید کارشناس و بازرس بهداشت عمومی این شبکه از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی دهگلان، عامل پخش تخم مرغ، اقدام به توزیع تخم مرغ بدون رعایت ضوابط نشانه‌گذاری بر اساس دستورالعمل سازمان دامپزشکی کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به اطلاع‌رسانی قبلی به عوامل توزیع و متصدیان مراکز عرضه در خصوص رعایت بهداشت و ضوابط عرضه فرآورده‌های خام دامی علاوه بر ضبط 34 شانه تخم مرغ، نسبت به تشکیل پرونده و ارجاع به مراجع قضائی جهت رسیدگی اقدام لازم انجام شد.

شناسه خبر 51055