شناسه خبر:51132
1400/10/25 10:25:26

سپهرغرب، گروه کار و دانش: موزیلا اعلام کرد: یکی از قوی‌ترین ویژگی‌های حریم خصوصی خود را برای کاربران مرورگر Firefox Focus در اندروید اضافه می‌کند.

موزیلا در حال افزودن ویژگی‌های حریم خصوصی جدید به Firefox Focus برای کاربران اندروید است.

بر اساس گزارش zdnet، شرکت موزیلا اعلام کرد که «محافظت کامل از کوکی‌ها» را به این پلتفرم اضافه می‌کند تا از ردیابی کوکی‌ها در سراسر وب جلوگیری کند. موزیلا گفت که هدف این ابزار مبارزه با ردیاب‌های بین سایتی است. قابلیتی که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد بر روی وب‌سایت‌هایی که کاربران بازدید می‌کنند و محصولاتی که جستجو می‌کنند، نظارت داشته باشند.

موزیلا می‌گوید که شرکت‌ها از پروفایل و اطلاعات کاربران در زمینه تبلیغات استفاده می‌کنند و هدفشان متقاعد کردن کاربران به خرید محصولاتشان است. شرکت‌های مختلف با دسترسی به کوکی ها، رفتار کاربران را در زمان بازدید یک سایت دنبال و رهگیری می‌کند.

موزیلا برای اولین بار سال گذشته ویژگی «محافظت از کوکی ها» را معرفی کرد و گفت فایرفاکس فوکوس در اندروید اولین مرورگر موبایل فایرفاکس خواهد بود که به این ویژگی مجهز می‌شود. «محافظت از کوکی‌ها» بخشی از یک مجموعه بزرگتر از قابلیت‌های حریم خصوصی است که موزیلا آن را «حفاظت پیشرفته ردیابی» یا ETP می‌نامد.

*ویژگی «محافظت از کوکی‌ها» چه کار می‌کند؟

ویژگی «محافظت از کوکی‌ها» دسترسی وبسایت‌ها به کوکی‌ها را محدود می‌کند و به این ترتیب، هیچ وب‌سایت دیگری نمی‌تواند به اطلاعاتی که مربوط به آن‌ها نیست دسترسی پیدا کند. این شرکت همچنین به کاربران اندروید فایرفاکس فوکوس دسترسی به SmartBlock و سایر ویژگی‌های حریم خصوصی را می‌دهد. ویژگی‌هایی که موزیلا می‌گوید به رفع مشکلات مربوط به محافظت از کوکی‌ها کمک می‌کند.

 

شناسه خبر 51132