شناسه خبر:51168
1400/10/26 09:41:11

سپهرغرب، گروه خبر: جلسه اضطراری ستاد بحران برای امدادرسانی به سیل‌زدگان«مورموری» با حضور استاندار ایلام تشکیل و در این جلسه استاندار ایلام گفت: تیم‌های امدادرسان به مناطق سیل‌زده اعزام شده است.

در پی وقوع بارندگی‌های سیل‌آسا در استان ایلام، که به گفته کارشناسان ظرف چند ساعت 95 میلی‌متر بارندگی بوده است، بخش «مورموری» از توابع شهرستان آبدانان دچار آبگرفتکی معابر شده است و در این اتفاق خسارات فراوانی به منازل و معابر و زیرساخت‌های این مناطق وارد آمده است.

استاندار ایلام در جلسه اضطراری ستاد بحران برای امدادرسانی به سیل‌زدگان مورموری به تشریح وضعیت پرداخت و اظهار کرد: آماده‌باش دستگاه‌های امدادرسان تا پایان بارندگی‌ها در استان ایلام ابلاغ شده است و در راستای کمک به سیل‌زدگان بخش مورموری اکیپ‌های امدادی به این مناطق اعزام شده‌اند.

حسن بهرام‌نیا گفت: بارش بی‌سابقه در این مناطق موجب خسارت به احشام عشایر، آبگرفتگی معابر و تخریب منازل و زیرساخت‌ها شده است که برآورد میزان خسارات وارده در حال انجام است و به‌مجرد تکمیل برآورد اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی به نبود خسارت انسانی در این سیل تأکید کرد و گفت: خسارات وارده بیشتر مالی و زیرساختی است و گزارشی از خسارت جانی وصول نشده است.

مدیرکل بحران استانداری ایلام به خسارت وارده با منازل مردم و مغازه‌های «بخش مور موری» اشاره کرد و گفت: بعد از برآورد خسارات کمک‌های امدادی به خسارت‌دیدگان انجام می‌شود.

مجید بیگلریان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی مکان‌های امن برای نقاط در مسیر سیل احتمالی در سایر مناطق استان انجام شده است و تمامی دستگاه‌های امدادی نیز در حال آماده باش قرار دارند.

  بازسازی منازل سیل‌زده با فوریت انجام می‌شود

وی آخرین وضعیت مناطق سیل زده را وضعیتی قابل مدیریت عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون وضعیت در مناطق سیل‌زده مورد بحث تحت کنترل و نیروهای امدادی و کمک‌رسان در منطقه حضور دارند و شرایط اضطرار تثبیت شده است.

وی تأکید کرد: شهروندان خطرات سیل و سیلابی شدن مسیل‌ها را جدی گرفته و از اطراق در مسیر رودخانه‌ها، آبراه‌ها و دامنه‌کوه‌ها به جد پرهیز کنند‌.

  خسارت سیل به 100 واحد مسکونی در مورموری

فرماندار شهرستان آبدانان نیز اظهار کرد: با توجه به بارش 95 میلی‌متر بارندگی در بخش مورموری رودخانه‌ها و مسیل‌های داخل شهر گنجایش این همه بارش را نداشته و آب به داخل منازل و مغازه‌های اطراف مسیل‌ها ورود نموده است.

یدالله حاتمی با بیان اینکه این مقدار بارندگی بر اساس برآورد‌های اولیه به بیش از 70 منزل مسکونی و 30 باب مغازه خسارات وارده کرده است افزود: عمده خسارات وارده به وسایل منزل، آب بردن احشام، تانکر‌های آب، زیر ساخت‌های شهر مورموری و … است.

وی با اشاره به اینکه تا ساعت 12 امروز جمع‌بندی کلی خسارات وارده ارائه خواهد شد یادآور شد: خوشبختانه آب، برق و گاز شهر مورموری وصل می‌باشد و در این مورد مشکلی وجود ندارد.

فرماندار آبدانان افزود: درجلسه ستاد بحران مورموری مقرر شده اکیپ‌های خدماتی از امروز کار تمیز کاری معابر و منازل را انجام دهند و اکیپ‌های از هلال احمر هم‌اکنون در حال ارائه خدمات به سیل‌زدگان هستند.

  تخلیه آب از 25 واحد مسکونی در بخش مورموری

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام نیز اظهار کرد: با توجه به آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی در بخش مورموری شهرستان آبدانان در روز گذشته 6 تیم امدادی از شهرستان‌های آبدانان، دهلران و مرکز استان به محل حادثه اعزام شدند.

به گفته علی‌اصغر علی‌اکبری همچنین به شعب جمعیت هلال احمر شهرستان‌های دره‌شهر، ملکشاهی و مهران نیز اعلام آماده‌باش شده است که در صورت نیاز به منطقه مورموری اعزام شوند.

وی افزود: همچنین همه تیم‌های امدادی و نیرو‌های این جمعیت در مرکز استان نیز در حال آماده باش قرار دارند.

به گفته سرپرست مدیریت بحران استانداری ایلام، تیم‌های امدادی تمامی دستگاه‌های عضو ستاد بحران و کمیته پیشگیری استان در پی این هشدار هواشناسی در وضعیت آماده باش قرار دارند.

سیستم بارشی از شامگاه پنجشنبه هفته گذشته وارد استان شده و فعالیت آن به تناوب تا روز دوشنبه ادامه دارد.

شناسه خبر 51168