شناسه خبر:51267
1400/10/28 10:03:06

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار سقز گفت: آلودگی آب سقز باعث بیمار شدن حدود یک هزار نفر از شهروندان شد که خطای انسانی این مسئله در دستور کار است و چنانچه دستگاه‌های ناظر اعلام کنند با فرد یا افراد خاطی به شدت برخورد خواهد شد.

کامیل کریمیان در جلسه شورای اداری شهرستان سقز با بیان اینکه تقویت حس مسئولیت‌پذیری، داشتن نگاه آینده‌نگرانه و دوراندیشی باید از شاخصه‌های مدیران باشد، اضافه کرد: شهرستان سقز به‌عنوان دومین شهرستان بزرگ استان، ظرفیت تبدیل شدن به مرکز استان را دارد.

وی همچنین با بیان اینکه تلاش‌های عظیمی در حوزه مبارزه و مقابله با ویروس کرونا و واکسیناسیون انجام شده است، تصریح کرد: بی‌توجهی شهروندان به واکسیناسیون، بی‌توجهی به تلاش کادر زحمتکش بهداشت و درمان و شهدای سلامت است.

رئیس شورای اداری شهرستان سقز اضافه کرد: تزریق دز سوم به‌ویژه در حوزه کارمندان توسط دستگاه‌های اجرایی برای حفظ سلامت کارکنان، مردم و جامعه باید توسط مسئولان ادارات و همکاری بهداشت و درمان به جد دنبال شود.

کریمیان همچنین تلاش‌های دولت در حوزه بین‌الملل را فراگیر و امیدبخش توصیف و تصریح کرد: این تلاش‌ها و عزم‌ها برپایه حفظ اقتدار کشور در حال انجام است که در آینده به سود و مصلحت کشور و مردم خواهد بود.

وی طرح اقدام مشترک را تحول تازه‌ای برای جلوگیری از گران‌فروشی برشمرد و افزود: هدف از تشکیل این کمیته، در نظر گرفتن حاشیه سود منطقی و معقول برای تولیدکننده و حمایت از مصرف‌کننده است و تمام دستگاه‌های اجرایی، دبیرخانه کارگروه در شهرستان را یاری دهند.

وی با عنوان اینکه در بحث جهش ملی مسکن، سقز جزو شهرستان‌های پیشرو استان است، از تمام دستگاه‌های اجرایی خواست تا برای تولید مسکن شهرستان را یاری دهند.

فرماندار سقز همچنین به آلودگی میکروبی آب سقز اشاره و با اظهار تأسف و معذرت از شهروندان برای این رخداد، اضافه کرد: این موضوع که از روز 13 تا 19 دی برای منطقه قوخ رخ داد، باعث بیمار شدن حدود یک هزار نفر از شهروندان شد که همگی به‌صورت سرپایی درمان شدند و مشکل خاصی ایجاد نشد.

کریمیان در ادامه گفت: بررسی خطای انسانی این مسئله در دستور کار است چنانچه دستگاه‌های ناظر اعلام کنند با فرد یا افراد خاطی به شدت برخورد خواهد شد چراکه تهدید امنیت و سلامت شهروندان به هیچ عنوان قابل اغماض نیست.

وی یادآور شد: در بخش تکمیل زیرساخت‌های آب شرب سقز، انتقال آب از بلوار وحدت به تصفیه‌خانه شماره یک برای باز توزیع و تکمیل سد چراغ ویس و تصفیه‌خانه، جانمایی میرده، اعتباراتی مناسب جذب و نهایی شده است.

این مسئول بر نظارت جدی بر آرد و نان، دوراندیشی مدیران برای توسعه، تسریع در آردرسانی و سوخت‌رسانی برای روستاهای صعب‌العبور، آمادگی برای برف‌روبی به‌ویژه جاده‌های روستایی، کمک به شبکه بهداشت و درمان برای افزایش ضریب واکسیناسیون، تلاش ادارات برای جذب تسهیلات اشتغال و تسهیل‌گری بانک‌ها در پرداخت آن، ضرورت تسهیل‌گری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ازدواج و آمادگی ادارات برای پیشگیری و پیش‌نگری حوادث طبیعی و غیر طبیعی تأکید کرد.

شهردار سقز با بیان اینکه اقدامات شهرداری تأثیر مستقیمی بر کیفیت زندگی شهروندان دارد، بیان کرد: شهرداری سقز با ماشین‌آلات فرسوده و زمین‌گیر، 140 میلیارد بدهی دارد.

ارسطو گویلی ادامه داد: نهضت آسفالت در سقز اجرا می‌شود و به‌زودی و با مساعد شدن هوا این حرکت در سطح شهر و محلات اجرایی خواهد شد.

وی افزود: تهیه طرح مطالعات اقتصادی، سازمان مشاغل شهری و ترافیک، بازنگری طرح جامع، شفافیت و حرکت به سوی شهر الکترونیک در دستور قرار گرفته است.

گویلی با بیان اینکه باید به سوی تفکر اقتصادی و محاسبه هزینه فایده در اجرای طرح و پروژه‌ها نگریست، بر همکاری ادارات با شهرداری در اجرای خدمت به مردم تأکید کرد.

وی گفت: کشتی به گِل نشسته شهرداری سقز در حال بازسازی است، برای انجام کارهای بزرگ آمده‌ایم و اجرای بلوارهای 45 متری بهارستان و پشت شهرک دانشگاه در کنار سایر امورات عمرانی و خدماتی و پروژه‌های سرمایه‌گذاری ازجمله کارهایی است که در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار کرد: بخشی از انرژی شهرداری صرف حواشی شده است، زمین‌خواران و دلالان، خون مردم را در شیشه کرده‌اند و ما هم بر سر منافع مردم و شهر، به احدی باج نخواهیم داد.

شناسه خبر 51267