شناسه خبر:51335
1400/10/29 09:30:31

سپهرغرب، گروه خبر: جانشین فرماندهی انتظامی کردستان گفت: 28 دستگاه استخراج ارز دیجیتال توسط ماموران انتظامی شهرستان سقز شناسایی و کشف شد.

سردار رسول برزویی اظهار کرد: مأموران انتظامی شهرستان سقز با اشراف اطلاعاتی و در راستای اجرای طرح شناسایی و برخورد با مزارع نگهداری و فعالیت دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال، محل نگهداری این دستگاه‌ها را شناسایی کردند و بلافاصله بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی اضافه کرد: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از محل مورد نظر 28 دستگاه ارز دیجیتال کشف کردند که کارشناسان ارزش ریالی آن را 20 میلیارد ریال برآورد کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی کردستان با بیان اینکه در این رابطه 6 نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند، افزود: گسترش ماینرهای قاچاق اثرات سوء و منفی بر امنیت اقتصادی در جامعه دارد و شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت افراد سود جو مراتب را سریعاً با 110 در میان بگذارند.

دستگاه ماینر یا Asic اصطلاحی است که برای دستگاه‌های استخراج رمزارزها به‌کار برده می‌شود و درحال حاضر این دستگاه‌ها بسیار متنوع هستند.

سقز با بیش از 226 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در 190 کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

شناسه خبر 51335