شناسه خبر:51340
1400/10/29 09:43:40

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان در خصوص اقلام توزیعی بین مسافران مانده در راه گفت: سه هزار پرس غذای گرم، ٤٦0 بسته غذایی، ٥00 بسته خرما، ٥00 عدد آب معدنی، دو هزار بسته بیسکویت و یک هزار و 2٥0 تخته پتو دربین آن‌ها توزیع شد.

پیام جلالی اظهار کرد: طی ٤٨ ساعت گذشته باتوجه به شرایط بحرانی استان، ٥0 تیم عملیاتی از تیم‌های زبده نجاتگران و امدادگران استان در کل شهرستان‌ها مشغول فعالیت بودند.

وی بیان کرد: چهار تیم از تیم‌های عملیاتی، تیم‌های آفرودی بود که در شهرستان‌های سقز و بانه مشغول امدادرسانی بودند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان با اشاره به اینکه 2٥٥ نفر از پرسنل امدادگر مشغول خدمات‌رسانی به مردم بودند، عنوان کرد: 1٨٨داوطلب امدادگر و ٦7 نفر از پرسنل خدوم جمعیت هلال احمر طی این مدت مشغول خدمات‌رسانی به مردم بودند.

جلالی خاطرنشان کرد: قریب به ٤٥ حادثه در سطح استان به وقوع پیوست که منجر به رهاسازی و حضور تیم‌های هلال احمر در صحنه شد.

وی اضافه کرد: طی دو روز گذشته به 9 مادر باردار خدمات‌رسانی و به مراکز بیمارستانی انتقال داده شدند.

وی عنوان کرد: طی این دو روز شاهد 1٦ تصادف جادهای در سطح استان بودیم، تصادفی که منجر به واژگونی و مصدومیت سرنشینان آن شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان ادامه داد: تعداد کل افراد حادثه دیده دو هزار و 300 نفر بود که در کل به دو هزار و 110 نفر از آن‌ها امدادرسانی شده است.

جلالی تصریح کرد: 20 دستگاه آمبولانس و 2٤ خودروی سبک و سنگین، طی این مدت در محورهای استان در حال رفت و آمد بودند و ارائه خدمات می‌کردند.

وی بیان کرد: به دلیل بسته بودن محورهای مواصلاتی استان تعداد یک هزار و 2٥0 نفر از مسافرین در سطح شهرستان‌های سنندج و سقز و کامیاران و دیواندره در سطح این شهرستان‌ها اسکان داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان اضافه کرد: طی دو روز گذشته جمعیت هلال احمر با همکاری سپاه پاسداران و با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط در بحث اسکان، توزیع پتو اقلام گرمایشی و غذا را هم به صورت جیره اضطراری و هم به صورت غذای گرم در خدمت آن‌ها بودیم.

جلالی در خصوص آخرین وضعیت اسکان یک هزار و 2٥0 نفر گفت: مسافران اسکان داده شده تا صبح امروز در سنندج اسکان داشتند و باتوجه به آفتابی شدن هوا در امروز تا یکی دو ساعت این مسافران می‌توانند به سمت مقصد خود حرکت کنند.

وی در خصوص اقلام توزیعی بین مسافران مانده در راه یادآور شد: ٤٦0 بسته غذایی، ٥00 بسته خرما، ٥00 عدد آب معدنی، دو هزار بسته بیسکویت و 12٥0 تخته پتو دربین آن‌ها توزیع شد.

شناسه خبر 51340