شناسه خبر:51384
1400/10/30 09:18:52
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان تبلیغات کشور خبرداد:

سهم قابل توجه ایلام از طرح ساخت هزار خانه عالم در کشور

سپهرغرب، گروه خبر: معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان تبلیغات کشور گفت: یک هزار خانه عالم در مناطق محروم و روستایی کشور در دستور کار قرار دارد که به استان ایلام سهمی قابل توجهی از این تعداد خانه عالم اختصاص خواهد یافت.

محمد روح‌الامین معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان تبلیغات کشور در دیدار با حجت‌الاسلام الله‌نور کریمی‌تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: برای ساخت خانه‌های عالم، توافق خوبی از قبل بین سازمان تبلیغات اسلامی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، وجود داشت که به تازگی نیز در راستای تحقق این امر، تفاهم نامه مناسبی در حال تدوین است و به طور قطع استان ایلام نیز شامل این تفاهم نامه خواهد شد و ساخت تعدادی خانه ایلام به مناطق روستایی استان اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه ساخت یک هزار خانه عالم در مناطق محروم و روستایی کشور بر اساس این تفاهم نامه در دستور کار قرار دارد، یادآور شد: به استان ایلام با جانمایی و برنامه ریزی که انجام خواهد شد، سهمی قابل توجهی از این تعداد خانه عالم اختصاص خواهد یافت.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان تبلیغات کشور با تاکید بر اینکه باید منابع پایدار در راستای انجام فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و دینی در سطح استان ایجاد شود، گفت: بحث ایجاد موقوفات منفعتی جدید و اختصاص منابع پایدار در استان بایستی برای فعالیت‌های دینی و فرهنگی پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه استان ایلام با توجه به موقعیت جغرافیایی و تردد زوار اربعین حسینی از مرز مهران، از وجود برخی از منابع استانی برخوردار است که می‌توان از این ظرفیت‌ها در راستای انجام امورات عامل المنفعه و فرهنگی در استان استفاده کرد.

لزوم ساخت خانه عالم در مناطق محروم

حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: ساخت خانه عالم در مناطق محروم و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و دینی در استان مورد توجه سازمان تبلیغات اسلامی قرار گیرد.

وی افزود: اختصاص منابع پایدار برای کمک به استان برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغ دینی لازم است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: نگاهی که مردم به سازمان تبلیغات اسلامی دارند این است که این سازمان، عمده‌ترین نهادی است که مبلغ دین در کشور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار با اشاره به اینکه در راستای مسائل و موضوعات دینی، نگاه‌ها معطوف به سازمان تبلیغات اسلامی است، افزود: بخشی از کمبودها در استان ایلام مربوط به محرومیت استان است و بخشی دیگر مربوط به زیرساخت‌هاست که باید در این استان کار شود و امروز لازم است این سازمان در استان هم از نظر نیروی انسانی و تجهیزاتی و هم بعد در اعتبارات تقویت شود.

وی با اشاره به حضور مبلغان دینی و طلاب در سطح روستاهای استان، ابراز کرد: تعداد روحانیون مبلغ در استان نیازمند توجه جدی است که در سطح روستاهای استان در راستای توسعه و ترویج فرهنگ دینی افزایش یافته و از سوی دیگر هم نیاز است که طلاب و روحانیون به لحاظ معیشتی نیز مورد توجه قرار گیرند.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: تعداد ائمه جمعه و جماعات در سطح مساجد استان نیز باید تقویت شوند، بسیاری از روحانیون و طلاب استان نیز از وضعیت اشتغال ثابتی برخوردار نیستند و لازم است که در زمینه به کارگیری این عزیزان توجه شود و باید در این حوزه هم، سازمان تبلیغات اسلامی و هم سایر دستگاه‌های اجرایی برنامه ریزی و تصمیم سازی مناسبی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار ابراز کرد: با توجه اندک بودن تعداد موقوفات در سطح استان، لازم است که نهادهایی مانند سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به حضور طلاب و روحانیون در مساجد توجه جدی داشته باشند و این استان با توجه به شرایط و محرومیتی که دارد، نیازمند نگاه ویژه است.

وی گفت: نیاز است که خیرین در سطح کشور پای کار بیایند و از ظرفیت‌های موقوفات در استان و سایر استان‌های کشور برای اجرای برنامه‌ها فرهنگی و دینی در سطح مساجد با حضور طلاب و روحانیون استفاده شود، اختصاص منابع پایدار برای کمک به استان برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغ دینی به ویژه با کمک نهادهای انقلابی، موسسات خیریه، خیرین و بنیادها ضروری است.

امام جمعه ایلام با اشاره به مجاهدت‌های روحانی مبارز استان مرحوم آیت الله حیدری ایلام در زمینه توسعه و ترویج فرهنگی دینی و انقلابی، ابراز کرد: مرحوم آیت‌الله حیدری ایلامی با زندگی زاهدانه‌ای که داشت نقش مهمی در استان از قبل از انقلاب اسلامی و بعد از انقلاب اسلامی درر استای ترویج معارف و ارزش‌های دینی و انقلابی داشت.

وی خاطرنشان کرد: مردم استان ایلام از ظرفیت‌های بالقوه ای از جمله ترد زوار اربعین حسینی از مرز مهران و استان ایلام برخوردار است، مردم این استان در طول سال‌های گذشته همواره با روی باز و گشاده از زوار اربعین حسینی استقبال و پذیرایی کرده‌اند، این استان به عنوان پایتخت خادمان حسینی در کشور مطرح است و امن‌ترین و کوتاه‌ترین مسیر برای تردد زوار اربعین حسینی است.

شناسه خبر 51384