شناسه خبر:51441
1400/11/2 09:25:17

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان گفت: دفتر منطقه آزاد هفته آینده در استان کردستان راه‌اندازی می‌شود.

اسماعیل زارعی‌کوشا در شورای پیشگیری از اعتیاد در کردستان اظهار کرد: اهتمام خوبی در شورای مبارزه و پیشگیری از اعتیاد استان وجود دارد که این مهم زمینه را برای پیشبرد اهداف دوچندان می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: توقع و انتظار همه ما این است که به سمت ریشه کنی اعتیاد و حل کامل این معضل در سطح استان برویم.

استاندار کردستان با بیان اینکه از سویی برخی محدودیت‌ها در مبارزه با اعتیاد وجود دارد، گفت: یک موضوع مهم در این زمینه ایجاد انگیزه برای ترک در افراد گرفتار در دام اعتیاد است.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: مهم‌ترین موضوع در مبارزه با اعتیاد پیشگیری است این مهم باید به عنوان یک اولویت مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: بعضاً در برخی نقاط شنیده می‌شود که کمپ‌های بخش خصوصی به واسطه تنگناهایی که دارند فشارهای غیرمنطقی را به افراد که به این مراکز سپرده می‌شوند می‌آورند.

استاندار کردستان افزود: امروز خیلی معتادان داریم که با حمایت و ترک اعتیاد توانسته‌اند بهبودی کامل خود را به‌دست آورده و الان به‌عنوان افراد موفق در سطح جامعه حضور دارند.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه برخی افراد نیاز به طی بیش از یک دوره خدمات درمانی برای ترک اعتیاد دارند، گفت: ما باید تا بهبود کامل معتاد آنها را در مراکز نگهداری کنیم تا شاهد پرت هزینه‌ها نباشیم و چرخه اعتیاد قطع شود.

وی انجام کارهای پژوهشی با بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه‌ها در راستای مقابله و پیشگیری از اعتیاد را ضروری دانست و تصریح کرد: کارهای مطالعاتی نسخه قابل قبول با توجه به شرایط و ظرفیت‌های استان در زمینه مقابله با اعتیاد به ما خواهد داد.

استاندار کردستان اضافه کرد: تا ما به علت‌ها نپردازیم نمی‌توانیم معلول‌ها را از بین ببریم باید علت‌های مختلف گرایش افراد به اعتیاد و بازگشت دوباره آن‌ها بعد از درمان به دام مواد مخدر بررسی و براساس یک کار مطالعاتی و پژوهشی علمی در راستای مقابله با این معضل گام‌های اساسی در استان برداریم.

زارعی‌کوشا اذعان کرد: مشکلات اقتصادی و بیکاری از دلایلی است که زمینه حرکت افراد به سمت ناامیدی و گرفتار شدن به دام اعتیاد را فراهم می‌سازد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات اجتماعی، امنیتی و آسیب‌های اجتماعی و بزه‌هایی که در جامعه شاهد آن هستیم به موضوع اقتصاد و اشتغال برمی‌گردد، گفت: سرمایه‌گذاری ما در حوزه اشتغال و رفع بیکاری کمک می‌کند که خیلی از هزینه‌ها مادی و انسانی بعدی کم شود.

وی گفت: اینکه افرادی معتاد متجاهر را تحویل زندان‌های استان داده‌اند و با کمک فنی و حرفه‌ای زمینه توانمندسازی و مهارت‌آموزی این افراد معتاد و کارتن‌خواب فراهم شود بسیار ارزشمند است.

این مسئول با بیان اینکه پیگیر تسهیل سرمایه‌گذاری در سطح استان هستیم که نتیجه آن توسعه اشتغال در استان خواهد بود، دفتر منطقه آزاد هفته آینده در استان کردستان راه‌اندازی می‌شود، امتیازاتی که این منطقه آزاد دارد برای سرمایه‌گذار و مردم خواهد داشت و منجر به رونق هرچه بیشتر اقتصاد و اشتغال در این منطقه می‌شود.

زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد: از اهداف راهبردی مدیریت استان این است که بتوانیم درآمد خانوارها را افزایش و توسعه و اشتغال‌زایی را در حد قابل قبول با کمک دستگاه‌ها و نهادهای مختلف فراهم سازیم.

شناسه خبر 51441