شناسه خبر:51493
1400/11/3 09:37:46

سپهرغرب، گروه خبر: معاون امور صنایع سازمان صمت استان مرکزی گفت: 55 واحد صنعتی استان مرکزی بنا بر توافقاتی به بانک‌ها واگذار شده و در تملک این مجموعه‌ها است.

عادل لهراسبی با اشاره به صنایع تملک‌شده از سوی بانک‌ها در استان مرکزی، ابراز کرد: 55 واحد صنعتی استان مرکزی در تملک بانک‌ها هستند. مالکیت برخی از آن‌ها به بانک‌ها واگذار شده است و تعدادی بنا بر توافقاتی که با بانک صورت گرفته، به شرط تملیک واگذار شده است و هم‌اکنون فعال هستند، اما تعداد بیشتری هم تعطیل بوده و توسط بانک‌ها تعیین تکلیف نشدند.

وی در ارتباط با پرداخت تسهیلات به صنایع افزود: چندین نوع تسهیلات پرداختی در سایت بهین‌یاب پیش‌بینی شده است که متقاضیان حوزه صنعت و معدن و اصناف با توجه به مقتضیات شغلی خود از طریق ثبت‌نام از این تسهیلات برخوردار می‌شوند، یکی از تسهیلاتی که هم‌اکنون فعال است، تسهیلات بند الف تبصره 18 قانون سال 1400 برای واحدهای صنعتی، معدنی و اصنافی بوده که در اولویت هستند (طرح‌های پیشران) که بعد از ثبت در سامانه درصورت تأیید کارگروه به بانک معرفی می‌شوند، نرخ بازپرداخت این تسهیلات نسبت به سایر تسهیلات کمتر است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: درخصوص پرداخت تسهیلات رونق تولید، امسال تمامی بانک‌ها در پرداخت آن سهیم هستند و از محل منابع داخلی بانک‌ها با نرخ 18 درصد تأمین می‌شود.

لهراسبی با اشاره به اینکه در پرداخت تسهیلات ستاد رونق تولید جهاد کشاورزی و اداره صنعت، معدن وتجارت مشارکت دارند، گفت: درمجموع از ابتدای سال جاری دو هزار و 470 واحد با اعتباری به میزان 14 هزار و 479 میلیارد ریال به بانک معرفی شدند.

وی افزود: از مجموع واحدهای معرفی‌شده به بانک‌ها، پرداخت‌هایی را بانک‌ها مستقیم از منابع داخلی خود انجام دادند و پرداخت‌هایی نیز از سوی اداره صمت انجام شده است که بنا بر آمار موجود از ابتدای سال جاری تا به امروز 163 واحد تسهیلات دریافت کردند و مبلغ تسهیلات پرداختی به این واحدها هفت هزار و 873 میلیارد ریال بوده است. امیدواریم تا پایان سال بتوانیم تسهیلات تخصیص داده‌شده را به‌صورت کامل جذب کنیم.

 

شناسه خبر 51493