شناسه خبر:51504
1400/11/3 09:52:43

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس مرکز آورژانس و فوریت‌های پزشکی سقز گفت: سه کودک یک خانواده در محله حاجی‌آباد این شهر به‌علت گازگرفتگی فوت کردند.

سیروان فتاحی اظهار کرد: صبح روز گذشته، مردم از طریق سامانه از اورژانس درخواست کمک کردند، بلافاصله سه آمبولانس مرکز و منطقه 2 و چهار به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه بلافاصله در سه دقیقه تیم‌های اورژانس به محل حادثه رسیدند، افزود: تیم‌های اورژانس پس از بررسی محل، سه کودک را مشاهده کردند که هر سه نفر فوت شده بودند.

وی اضافه کرد: والدین این خانواده هم در منزل حضور داشتند که این سه کودک در یک اتاق بودند و به‌دلیل نقض فنی سیستم دودکش (گازگرفتگی) فوت شدند.

فتاحی با اشاره به اینکه والدین این خانواده سالم و دچار گازگرفتگی نشده‌اند، یادآور شد: 2 دختر و یک پسر به ترتیب 10 ساله، 14 ساله و 16 ساله در این حادثه فوت شدند که گویا یکی از این افراد فامیل این خانواده بوده است.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی سقز گفت: تیم‌های اورژانس جسد 2 دختر را به بیمارستان تأمین اجتماعی و جنازه پسر این خانواده را هم به بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان سقز انتقال دادند.

وی با اشاره به اینکه احتمال کنده شدن، جابجا شدن و یا مسدود شدن مسیر خروجی دودکش‌ها افزایش یافته و در نتیجه مسیر خروج گاز‌های سمی مونوکسید کربن به داخل اتاق تغییر داده خواهد شد، به مردم توصیه کرد: همشهریان ضمن اطمینان از محکم بودن دودکش‌های پشت بام منازل خود، از داغ بودن لوله (دودکش) بخاری اطمینان حاصل کنند، سرد بودن لوله بخاری نشانه عدم خروج گازهای سمی و خطرناک است.

شناسه خبر 51504