شناسه خبر:51587
1400/11/5 09:09:01

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست فرمانداری نهاوند از اختصاص سه میلیارد تومان برای سامان‌دهی نهر شعبان نهاوند خبر داد.

جعفر سلگی ظهر روز گذشته در کمیته برنامه‌ریزی نهاوند اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعات شهرستان در زمینه امور آب، به سرانجام رساندن سامان‌دهی نهر شعبان است که در این راستا امسال یک‌ میلیارد تومان برای نهر شعبان و دو میلیارد تومان نیز برای سامان‌دهی نهر گبری از شعبات نهر اصلی شعبان اختصاص یافت.

وی گفت: با توجه به اهمیت سامان‌دهی این نهر و نقش آن در تنش کم‌آبی، کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های مربوطه زیر نظر بخشداری مرکزی فعال شده تا با بررسی همه جوانب امر، مشکلات را رصد کرده و برای آن راه حل ارائه کنند.

سرپرست فرمانداری نهاوند با بیان اینکه مشکلات عمده نهر شعبان در حوزه سازمان‌دهی، لایروبی، توزیع آب و رفع حریم است که باید از سوی استان مورد توجه قرار گیرد، در ادامه بر ضرورت اصلاح سربندها برای جلوگیری از هدر رفتن آب و توزیع متوازن تأکید کرد.

وی افزود: در سرچشمه گاماسیاب پنج دهنه سربند وجود دارد که نیاز به اصلاح دارند تا آب به‌صورت متوازن به نقاط پایین‌دست انتقال یابد، لازم است قبل از آبگیری نهر شعبان این سربندها اصلاح و مرمت شوند تا مانع از هدررفت آب توسط کشاورزان منطقه شود.

سلگی با بیان اینکه به‌منظور پیگیری مشکلات تعیین نهر باید شرکت تعاونی روستایی تشکیل شود و برای این کار نیاز به تأمین اعتبار داریم، ابراز کرد: ایجاد کانال انتقال آب در کنار نهر شعبان یکی از کلیدی‌ترین مسائل مربوط به بحث انتقال آب به مزارع است که البته نیاز به تأمین اعتبار دارد.

شناسه خبر 51587