شناسه خبر:51892
1400/11/12 09:52:19
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان تأکید کرد:

استفاده از منابع آب به نفع صنایع و اشتغال همدان طبق ضوابط

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: روش‌های مختلفی برای تأمین آب صنایع در ضوابط پیش‌بینی شده، به این سبب در حد مقدورات و در اندازه‌ای که قانون و مقررات اجازه دهد، به نفع صنایع و اشتغال استان از آن‌ها استفاده خواهیم کرد.

به گزارش سپهر غرب و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای همدان، محمد ضروری در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه آب و فاضلاب شهرستان ملایر گفت: هم‌اکنون ارزش ریالی سد کلان به چهار هزار میلیارد تومان می‌رسد و خدا را شاکریم که با اجرای این پروژه مردم شهرستان ملایر می‌توانند از آب با کیفیت برای مصارف شرب و همچنین تأمین حقابه‌های کشاورزی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه در آینده با برنامه‌ریزی مناسب پروژه‌هایی از این دست در شهرستان ملایر را وارد کار خواهیم کرد، اضافه کرد: اولویت شرکت آب منطقه‌ای همدان پس از تأمین آب شرب، تأمین آب صنعت و متعاقباً کشاورزی است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان با تصریح بر این موضوع، یادآور شد: روش‌های مختلفی برای تأمین آب صنایع در ضوابط پیش‌بینی شده، به این سبب در حد مقدورات و در اندازه‌ای که قانون و مقررات اجازه دهد، به نفع صنایع و اشتغال استان از آن‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث آب‌رسانی به شهر ملایر و روستاهای مسیر، حتماً جلساتی را با مدیرعامل شرکت آبفای استان همدان برگزار خواهیم کرد و با توجه به محدودیت منابع آبی، راهکار مناسب را درپیش خواهیم گرفت.

ضروری با اشاره به اینکه ما بسیجی و پاشنه‌کشیده در این راه قدم برمی‌داریم، اضافه کرد: امیدواریم که بتوانیم از بودجه و اعتبارات ملی در این زمینه استفاده کنیم و منشأ خیر و اثر در استان همدان و شهرستان ملایر باشیم.

وی ادامه داد: درخصوص چاه‌های فاقد پروانه و غیر مجاز قدیمی نیز براساس قانون و ضوابط ابلاغی عمل خواهیم کرد؛ با برنامه‌ریزی صحیح و مناسب سعی خواهیم کرد در کوتاه‌ترین زمان نسبت به تعیین تکلیف این‌گونه چاه‌ها اقدام کنیم.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان در این راستا با اشاره به اینکه هم‌اکنون وضعیت و تعداد چاه‌ها، چشمه‌ها و قنوات در این شهرستان مشخص شده و آماربرداری‌ها به انجام رسیده است، اضافه کرد: راهکارهایی که قانون برای ما گذاشته است را به‌خوبی پیگیری خواهیم کرد تا ضمن جلوگیری از کاهش منابع آب (چه سطحی و چه زیرزمینی) در سطح استان، خدمات‌رسانی و رضایت مردم را افزایش دهیم.

شناسه خبر 51892