شناسه خبر:52018
1400/11/16 09:04:31

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: هم‌زمان با ایام دهه فجر 10 پروژه و طرح تولیدی جهاد کشاورزی با اعتباری بالغ‌بر 15 میلیارد و 200 میلیون تومان در این شهرستان درحال بهره‌برداری است.

سیدمهدی میرباقری روز پنجشنبه اظهار کرد: با افتتاح این تعداد طرح و پروژه، برای 50 نفر اشتغال‌زایی شده است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های مذکور از سال گذشته آغاز شده و دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: برای اجرای این طرح‌ها علاوه‌بر سرمایه‌گذاری، هشت میلیارد و 800 میلیون تومان نیز از تسهیلات بانکی استفاده شده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر خاطرنشان کرد: این طرح‌ها شامل افتتاح سه گلخانه سبزی و صیفی، پنج پروژه آبیاری کم‌فشار، یک طرح آبیاری بارانی و یک پروژه تصفیه و بسته‌بندی کشمش در نقاط مختلف شهرستان است.

میرباقری با بیان اینکه با اجرای طرح تصفیه و بسته‌بندی کشمش زمینه اشتغال 15 نفر و سه طرح گلخانه سبزی و صیفی برای هفت نفر ایجاد شده است، ادامه داد: مابقی اشتغال در حوزه اجرای طرح‌های آبیاری نوین بوده که با استقبال کشاورزان مواجه شده است.

وی روستاهای محل اجرای این طرح‌ها را زیرآبیه، پریدرابوالحسن، شریف‌آباد قوزان، موسی‌خان بلاغی، حسین‌آباد ناظم، حسین‌آباد شاملو، سنگ‌آباد، دولت‌آباد و حرم‌آباد عنوان کرد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر یادآور شد: تسهیلات گرفته‌شده برای راه‌اندازی این طرح‌ها، بیشتر از محل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاوزی و از محل ماده 52 قانون الحاق پرداخت شده است.

مساحت اراضی آبی شهرستان ملایر 37 هزار و 520 هکتار و مساحت اراضی باغی 16 هزار و 616 هکتار بوده که درمجموع کل اراضی کشاورزی آبی و دیم این شهرستان حدود 60 هزار هکتار است.

شناسه خبر 52018