شناسه خبر:52080
1400/11/17 10:19:12

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر فرودگاه‌های استان کردستان گفت: پروازهای فرودگاه سنندج تا پایان بهمن ماه فقط در روزهای یکشنبه و جمعه صورت می‌گیرد.

مدیر فرودگاه‌های استان کردستان گفت: پروازهای فرودگاه سنندج تا پایان بهمن ماه فقط در روزهای یکشنبه و جمعه صورت می‌گیرد.

امیرعباس نظری‌زاده در این مورد اظهار کرد: برنامه کاهش پروازها از سوی این فرودگاه صورت نگرفته است، بلکه به دلیل مسائل و مشکلات بین بخش خصوصی و شرکت هواپیمایی آسمان بوده است.

وی افزود: فرودگاه سنندج آمادگی دارد در تمامی روزهای هفته بدون هیچ‌گونه مشکلی به شرکت‌های هواپیمایی و مردم استان خدمات پروازی ارائه دهد و در حال حاضر نیز در روزهای یکشنبه و جمعه شرکت قشم ایر در این فرودگاه برنامه پروازی دارد.

مدیر فرودگاه‌های استان کردستان اضافه کرد: مسئله کاهش پروازهای فرودگاه عملیاتی سنندج از سوی مقامات عالی استان نیز در حال پیگیری است و تلاش می‌شود در آینده نزدیک مشکل پیش آمده حل و رفع شود.

پیش از این شرکت هواپیمایی آسمان در روزهای شنبه، دوشنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه در فرودگاه سنندج برنامه پروازی داشت.

در حال حاضر پروازهای فرودگاه سنندج فقط به مقصد تهران و بالعکس انجام می‌شود، اما در سال‌های گذشته در چندین مقطع پرواز سنندج- سلیمانیه عراق و سنندج- کیش در این فرودگاه برقرار شده بود.

فرودگاه سنندج یکی از حدود 90 فرودگاه فعال کشور است که در سال 1330 در قالب فرودگاه لشگر پیاده ارتش کردستان راه اندازی شد و بعدها به فرودگاه مسافری تغییر کاربری داد و اکنون جز فرودگاه‌های عملیاتی کشور است.

فرودگاه سنندج با 900 هزار مترمربع مساحت در جنوب غربی شهر و در ابتدای جاده سنندج- کرمانشاه قرار دارد.

 

شناسه خبر 52080