شناسه خبر:52105
1400/11/18 09:00:16

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا استان همدان گفت: یکی از رویکردهای اصلی دانشگاه، تأمین اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام حوزه بهداشت و درمان استان است.

«محمدمهدی مجذوبی» روز یکشنبه با بیان اینکه اولویت وزارت بهداشت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام است، افزود: بیمارستان 272 تختخوابی اکباتان همدان ازجمله طرح‌های در دست اجرای دانشگاه علوم پزشکی بوده که قرار است خردادماه سال آینده به مرحله تجهیز و بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه پروژه مذکور با 85 درصد پیشرفت فیزیکی درحال اجرا است، خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی و برآوردهای انجام‌شده تجهیز این بیمارستان به دستگاه «ام.آر.آی»، «سی.تی.اسکن» و دیگر امکانات به سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا استان همدان با اشاره به اجرا و بهره‌برداری از مرحله نخست مرکز جامع سرطان همدان با بیش از سه هزار و 200 میلیارد ریال تومان اعتبار، اظهار کرد: دستگاه شیمی‌درمانی این مرکز نیز به‌تازگی خریداری و راه‌اندازی شده است.

وی گفت: مرحله دوم این مرکز درمانی در زمینی به مساحت دو هزار و 400 متر مربع و با 55 درصد پیشرفت در دست اجرا است؛ برای تکمیل و بهره‌برداری از این مرحله پروژه نیز دو هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که البته همین مقدار اعتبار نیز برای تجهیز این مرکز نیاز داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه به طرح توسعه و تجهیز بیمارستان فاطمیه تا پایان سال جاری اشاره کرد و گفت: این طرح در زمینی به مساحت 6 هزار و 500 متر مربع در چهار طبقه شامل اورژانس (20 تخت)، نوزادان (40 تخت)، «ال.دی.آر» و «آی.وی.اف» درمجموع با 85 تخت درحال اجرا است.

مجذوبی با اشاره به اینکه تاکنون 400 میلیارد ریال برای اجرای طرح توسعه و تجهیز بیمارستان فاطمیه همدان با 90 درصد پیشرفت فیزیکی هزینه شده است، افزود: تکمیل و تجهیز این طرح درمجموع به یک‌هزار میلیارد ریال (تکمیل فیزیکی بنا و تجهیز بیمارستان) اعتبار نیاز دارد.

وی تصریح کرد: تکمیل طرح‌های نیمه‌کاره دیگر شامل بیمارستان 96 تختخوابی جوراب با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در زمینی به مساحت یک‌هزار و 200 متر مربع، تکمیل خوابگاه متأهلان با 80 واحد سوئیت در چهار بلوک 6 طبقه‌ای با 450 میلیارد ریال اعتبار، تکمیل و تجهیز خوابگاه 400 نفره ریحانه دو با 55 درصد پیشرفت و 750 میلیارد ریال اعتبار، از دیگر اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا استان همدان است.

شناسه خبر 52105