شناسه خبر:52116
1400/11/18 10:43:47

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در سال زراعی گذشته در سطح 8500 هکتار از اراضی زراعی استان 338 هزار و 500 تن سیب‌زمینی برداشت شد.

فرید سپری اظهار کرد: سیب‌زمینی به‌عنوان محصول استراتژیک در راستای تأمین امنیت غذایی جایگاه ویژه‌ای دارد که خوشبختانه استان کردستان جزو استان‌های برتر کشور در تولید این محصول است.

وی با توجه به مانده محصول سیب‌زمینی در شهرستان‌های قروه ودهگلان عنوان کرد: این دو شهرستان با بالاترین سطح زیر کشت، دو قطب تولید سیب‌زمینی در استان کردستان را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در سال زراعی گذشته در سطح هشت هزار و 500 هکتار از اراضی زراعی استان 338 هزار و 500 تن سیب‌زمینی برداشت شد.

سپری بیان کرد: در سال جاری حدود پنج میلیون تن سیب‌زمینی در کشور تولید شده است که سهم استان کردستان 338 هزار تن بوده است. وی باتوجه به اینکه نیاز سیب‌زمینی خوراکی در استان ماهانه هفت هزار تن است، افزود: کل نیاز استان در سال حدود 84 هزار تن است و تاکنون حدود 10 هزار تن از این محصول به خارج از کشور صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه هیچ‌گونه مشکلی در توزیع کالاهای اساسی در استان وجود ندارد، افزود: برای پیشگیری از بروز مشکل داشتن اطلاعات از وضعیت تولید و پس از تولید ضروری است زیرا با داشتن این اطلاعات توزیع در عمده‌روشی‌ها قابل رصدتر است.

شناسه خبر 52116