شناسه خبر:52212
1400/11/20 09:59:52

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان گفت: بر اساس قول وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی 10 طرح بزرگ تولیدی توسط وزارت تعاون در استان سرمایه‌گذاری می‌شود.

اسماعیل زارعی‌کوشا در نشست با مسئولان و مدیران تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و اتاق تعاون کردستان با اشاره به قول مساعد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر اجرای 10 سرمایه‌گذاری کلان در استان اظهار کرد: تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان با توجه به شناخت، تجربه و سابقه کاری پیشنهادهای مناسب برای سرمایه‌گذاری ارائه کنند.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال مهم‌ترین هدف این سرمایه‌گذاری‌ها است، انتظار می‌رود با این سرمایه‌گذاری زمینه برای ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر در استان فراهم شود.

استاندار کردستان افزود: استفاده از ظرفیت‌های صنفی و تشکل‌های مختلف غیردولتی در راستای کمک به توسعه استان کردستان یکی از اولویت‌های مهم به‌شمار می‌رود.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: در همین راستا از این پس نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و اتاق تعاون به جلسات اقتصادی استان دعوت می‌شوند و از ظرفیت‌های آنان استفاده می‌شود.

وی به نشست اخیر برخی از استانداران با رئیس جمهور کشور گریزی زد و گفت: در این دیدار بر ضرورت فعال‌سازی و بازگردادن کارگاه‌های راکد به چرخه تولید تأکید شده است و امیدواریم بتوانیم به سرعت مشکلات آن‌ها را برطرف کنیم.

گفتنی است؛ در این نشست مدیران تشکل‌های کارگری و کارفرمایی به بیان مشکلات و خواسته‌های خود پرداختند اعضای کانون کارفرمایی همچنین خواستار کمک به فعال‌سازی 65 کارگاه راکد استان شدند.

در حال حاضر 52 انجمن صنفی شامل 9 هزار کارگاه تولیدی، صنعتی و خدماتی در استان فعالیت دارند.

شناسه خبر 52212