شناسه خبر:52294
1400/11/23 09:17:25
معاون وزیر اقتصاد در کرمانشاه:

کارگران در خط اول تولید و اقتصاد کشور هستند

سپهرغرب، گروه خبر: معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری گفت: پروژه فروآلیاژ اسلام‌آباد غرب با حضور کارگران به بهره‌برداری رسید؛ کارگران امروز در خط اول تولید و اقتصاد کشور قرار دارند.

علی فکری پیش از ظهر پنجشنبه در آیین افتتاح کارخانه فروآلیاژ اسلام‌آباد غرب به‌عنوان نخستین سرمایه‌گذاری خارجی در استان کرمانشاه اظهار کرد: مردم اسلام‌آباد غرب در دوران دفاع مقدس برابر دشمنان مقاومت کردند و امروز خوشحال هستیم که چنین پروژه‌ای در این منطقه به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به سودآوری واحد فروآلیاژ اسلام‌آباد غرب، افزود: اگر سایر زنجیره و صنایع وابسته نیز در این منطقه اجرایی شود، سودآوری پروژه بیشتر خواهد شد.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری تصریح کرد: بهره‌برداری از چنین پروژه‌هایی باعث ترغیب سایر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی می‌شود.

فکری بیان کرد: پروژه فروآلیاژ اسلام‌آباد غرب با حضور کارگران به بهره‌برداری رسید و کارگران امروز در خط اول تولید و اقتصاد کشور قرار دارند.

   رئیس سازمان امور مالیاتی: حمایت دولت مردمی از توسعه پایدار صنعتی در کرمانشاه

رئیس سازمان امور مالیانی کشور نیز گفت: دولت مردمی از رشد و توسعه پایدار صنعتی در منطقه به‌ویژه کرمانشاه حمایت می‌کند.

داود منظور اظهار کرد: امیدواریم مسیری که در جهت عمران و توسعه صنعتی در منطقه شروع شده، با برنامه‌های منسجم در دولت مردمی بتواند به‌صورت پایدار رشد داشته باشد و فرصت‌های شغلی پایدار را فراهم کند.

وی افزود: قانون جذب سرمایه‌گذاری خارجی یکی از بهترین قوانینی است که جذابیت‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری به ارمغان خواهد آورد و حمایت‌هایی که مقامات استانی به‌خصوص استاندار و نمایندگان دارند، به توسعه این فضا کمک می‌کند.

رئیس امور مالیاتی کشور تصریح کرد: تجربه‌ای که پروژه فروآلیاژ ایجاد کرد، نوید طرح‌های توسعه‌ای را به همراه داشته و بردباری مردم در برابر تحریم‌های شکننده نشان از توسعه در کشور فارغ از هرگونه جلوگیری توسط طرف‌های خارجی است.

منظور گفت: مقاومت در برابر تحریم‌ها به‌صورت دورن‌زا ادامه خواهد یافت و امیدواریم با توسعه در روابط با طرف‌های خارجی پروژه شتاب بیشتری به خود گرفته و از فشارهای اقتصادی عبور کنیم و شاهد رونق و شکوفایی باشیم.

استاندار کرمانشاه نیز با اشاره به مشکل بیکاری 50 ساله استان کرمانشاه، گفت: این مشکل تنها از طریق رفع موانع موجود در مسیر کارآفرینان و توسعه سرمایه‌گذاری حل خواهد شد.

بهمن امیری‌مقدم اظهار کرد: دولت مردمی در این شرایط سخت تحریم‌های ظالمانه، با تمام توان و به‌صورت شبانه‌روزی به دنبال حل مشکلات و گرفتاری‌های متعدد کشور است.

وی به نزدیک به پنج دهه رنج بیکاری در استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: معضل بیکاری 50 ساله کرمانشاه تنها از طریق رفع موانع موجود در مسیر کارآفرینان و توسعه سرمایه‌گذاری و آغاز یک نهضت کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار قابل حل است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: کرمانشاه یک استان چهار فصل و سرشار از ظرفیت‌ها و فرصت‌های گسترده گردشگری و خدماتی، تجاری، صنعتی و کشاورزی است و همه باید با همدلی و همراهی تلاش کنیم کرمانشاه را دوباره به مرکز اقتصادی و فرهنگی غرب کشور تبدیل کنیم.

وی تأکید کرد: باید تلاش کنیم با ایجاد اشتغال پایدار، رنج دشوار این بیکاری را از دوش کرمانشاه عزیز برداریم.

امیری‌مقدم خاطرنشان کرد: درهای کرمانشاه به روی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی باز است و هر مانعی را با اقتدار از مسیر کارآفرینان و تولیدکنندگان برمی‌داریم.

وی تأکید کرد: امروز شاهد بهره‌برداری از نخستین سرمایه‌گذاری کاملاً خارجی کرمانشاه در حوزه صنعت و معدن هستیم و این نشان از فراهم بودن بسترها برای سرمایه‌گذاری در این استان است.

استاندار کرمانشاه گفت: با کمک و همدلی مردم و مسئولین این روند جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی همچنان در کرمانشاه تداوم خواهد داشت و مردم طعم شیرین خدمت صادقانه را در دولت مردمی و انقلابی خواهند چشید.

وی بر ضرورت رعایت شأن و منزلت کارآفرینان تأکید کرد و افزود: باید به دنبال شناسایی دلایل عدم تمایل و دل‌زدگی سرمایه‌گذاری کرمانشاهیان خارج استان برویم و آن‌ها را سریعاً برطرف کنیم.

   نماینده اسلام‌آباد غرب: حل مشکلات آبی وضعیت اشتغال منطقه را متحول می‌کند

نماینده اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان مشکلات بی‌آبی در استان کرمانشاه، گفت: حل مشکلات آبی در کرمانشاه وضعیت اشتغال منطقه را متحول می‌کند.

مجتبی بخشی‌پور اظهار کرد: شهرستان اسلام‌آباد غرب در حوزه آب شروع و جهش بسیار خوبی داشته، اما نیازمند شتاب بیشتری است.

وی افزود: در حوزه آب مبلغ یک‌هزار و 409 میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده که نزدیک به 800 میلیارد تومان آن تحقق یافته و مورد استفاده قرار گرفته، اما انتظار می‌رود که مسئولین در حوزه آب با سرعت بیشتری جهت جذب باقی اعتبارات درنظر گرفته‌شده برای استان کرمانشاه تلاش کنند.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حوزه فاضلاب برای شهرستان اسلام‌آباد غرب بسیار ضعیف عمل شده، به‌گونه‌ای که طرح فاضلاب این شهرستان با وجود کم‌وکاستی‌های فراوان بسته و پایان کار آن اعلام شد و امروز می‌توان شاهد بروز مشکلات بسیاری در فاضلاب محلات بود که نیازمند راه حل برای این مسئله است.

بخشی‌پور با اشاره به مشکلات سد آزادی، بیان کرد: حل مشکلات این سد با اعتبارات امور آب امکان‌پذیر نبوده و تنها راه حل رفع مشکلات این پروژه تأمین اعتبارات مورد نیاز از سمت پتروشیمی است؛ چراکه به‌دلیل مصرف بالای آب در این واحد صنعتی می‌تواند با انتقال لوله‌های آب از محل سد این مشکل را تاحدودی برطرف کند.

وی ادامه داد: سد چناره در حوزه سرزمینی دهستان منصوری در بخش حمیل بیش از 800 هکتار از منابع ملی و اراضی مردم را متأثر خود قرار داده و آن‌ها را به زیر آب می‌برد، اما با این وجود اجازه پرورش ماهی به استان کرمانشاه داده نشده، درحالی که 67 میلیون متر مکعب آب سهم استان‌های هم‌جوار شده است.

بخشی‌پور با اشاره به مشکل اشتغال در استان کرمانشاه، تأکید کرد: با حل شدن مسئله کمبود آب تا حد زیادی معضل اشتغال در استان کرمانشاه برطرف می‌شود.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: راندمان کشاورزی دیم و آبی در استان کرمانشاه یک‌سوم بوده که درصورت استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌تواند تولید اشتغال در این حوزه را برای جوانان داشته باشد.

وی با اشاره به مشکلات حوزه آب در شهرستان‌های کرمانشاه، گفت: براساس پیگیری‌های انجام‌شده تخصیصاتی به‌شدت ضعیف برای سد چناره درنظر گرفته شده، اما از استاندار کرمانشاه تقاضامندیم که در این راستا پیگیری‌های لازم را انجام دهند تا سهم واقعی را از تخصیص سد چناره دریافت کنیم.

شناسه خبر 52294