شناسه خبر:52336
1400/11/24 09:57:10

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان گفت: با توجه به اپیدمی ویروس کرونا و به منظور حفظ سلامت دانش‌آموزان، روند ارائه آموزش غیرحضوری مدارس استان در تمامی مقاطع تحصیلی برای یک هفته دیگر و تا سی ام بهمن ماه تمدید شد.

«علیرضا قاسمی فرزاد» روز شنبه در ستاد مقابله با کرونا استان همدان، اظهارکرد: همچنین مهدکودک‌ها در استان تعطیل هستند و بانوان کارمند دارای فرزند زیر 12 سال و کارمندانی که دارای بیماری زمینه ای هستند، تا سی ام بهمن ماه جاری می‌توانند به صورت دورکاری فعالیت خود را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه آیین اعتکاف در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز کرونایی برگزار نمی‌شود، افزود: ملاک عمل در برگزاری آیین اعتکاف وضعیت رنگ‌بندی است و بر این اساس تنها در شهرستان‌های دارای وضعیت زرد و نارنجی کرونایی این آیین متناسب با 20 درصد فضای مسجد با حضور افرادی که 2 دُز واکسن را تزریق کردند برگزار می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان همدان خاطرنشان کرد: با توجه به سرعت انتقال سویه اُمیکرون رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی و تزریق دُز سوم واکسن کرونا از سوی همه افراد واجد شرایط به ویژه کارمندان، صنوف و بازاریان مورد تاکید است.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: آموزش و اقناع‌سازی مقابله با کرونا به ویژه از طریق رسانه‌ها و نشریات با بهره‌گیری از افراد تاثیرگذار باید به صورت مستمر دنبال شود.

وی خواستار اختصاص تابلوها و تلویزیون‌های شهری از سوی شهرداری برای اطلاع‌رسانی، آموزش و ارائه هشدارهای لازم درباره کرونا شد و گفت: تالارها و رستوران‌ها تابع شرایط کرونایی در وضعیت قرمز تعطیل است و در شهرهای نارنجی و زرد با 20 درصد ظرفیت فعال باشند و اتاق اصناف باید این موضوع را با دقت کنترل کند.

استاندار همدان، کنترل شهرداری بر وضعیت رعایت فاصله فیزیکی در ناوگان اتوبوسرانی درون شهری و تاکسی ها، توجه بهزیستی به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در آسایشگاه ها، خانه سالمندان، شیرخوارگاه و پیش بینی تدابیر لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن نظامی، انتظامی و ندامتگاه‌ها را مورد تاکید قرار داد.

قاسمی فرزاد از اداره کل ورزش و جوانان استان همدان خواست نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن‌های ورزشی نظارت داشته و طبق دستورالعمل سالن‌های ورزشی موجود در مناطق قرمز کرونایی تعطیل و در شهرستان‌های زرد و قرمز با 20 درصد ظرفیت فعال و تنها ورزشکارانی که 2 دُز واکسن را تزریق کردند مجاز به ورود و استفاده از سالن باشند.

شناسه خبر 52336