شناسه خبر:52407
1400/11/25 09:38:41
حجت‌الاسلام فلاحی مطرح کرد:

الحاق 680 هکتار زمین در همدان برای مسکن ملی

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأمین زمین برای مسکن ملی در همدان، گفت: 680 هکتاری که به شهر الحاق می‌شود تا مسکن ملی ایجاد شود، معارض دارد که باید مشکل را حل کنند.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی ظهر روز گذشته در جمع خبرنگاران در مورد موضع‌گیری‌های خود نسبت به برخی اقدامات صورت‌گرفته در همدان اظهار کرد: در شهر کار کارشناسی صورت نگرفته و به‌خاطر این موضوع بسیاری از منابع هدر رفته که ما سعی کردیم در این موارد نظر کارشناسی دهیم.

وی گفت: روز گذشته در جریان بازدید از فرودگاه همدان، از خود پرسیدم اگر این شهر به فرودگاه نیاز داشت، چرا تعطیل است و اگر نه، چرا میلیاردها تومان اموال بیت‌المال هدر رفته است؟ درحال حاضر به بیش از 80 نفر از کارکنان در فرودگاه تعطیل حقوق داده می‌شود!

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به اینکه اموالی به‌خاطر کار غیر کارشناسی از دست رفته که ما سعی کردیم آن‌ها را پس بگیریم، افزود: به‌عنوان نمونه باید در مورد پروژه کنارگذر غربی و طرح جامع شهری براساس کار کارشناسی صحبت کنیم.

وی گفت: از 27 کیلومتر کنارگذر غربی از پلیس راه تا صالح‌آباد 18 کیلومتر انجام شده بود، اما بعد تعطیل شد. پیگیری کردیم تا 42 میلیارد از توازن و غیره بودجه اختصاص دادند که کار را انجام دهند؛ متأسفانه با توقف آن سال‌ها پول‌های مردم رفته است.

   پروژه کنارگذر شرقی پیگیری می‌شود

حجت‌الاسلام فلاحی با بیان اینکه جلسه قبل با آقای رئیسی صحبت کردم که در سفر به همدان این پروژه را در دستور کار قرار دهند، تأکید کرد: به امید خدا پروژه کنارگذر شرقی نیز پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه ورود بازیافت هواپیما به همدان درحال حاضر مشکل زمین دارد و باید 90 هکتار زمین تأمین شود، گفت: امیدوارم سریع‌تر این موضوع تعیین تکلیف شود که اگر شهرداری و مسکن و شهرسازی تعلل کنند، این پروژه به جای دیگری منتقل می‌شود؛ درحالی که می‌تواند برای همدان رونق زیادی ایجاد کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی درخصوص لزوم تشکیل شورای هماهنگی مدیران در استان عنوان کرد: متأسفانه شورای هماهنگی در استان تشکیل نمی‌شد که با پیگیری از سوی نماینده ولی فقیه یک جلسه برگزار شد، اما کفایت نمی‌کند و باید در این راستا جلوی کم‌کاری‌های برخی مدیران گرفته شود.

وی با بیان اینکه پاداش بازنشستگان به‌خاطر کمبود بودجه 1400 بلاتکلیف مانده و مسئله بعدی موضوع همسان‌سازی است که دولت با کمبود منابع مواجه بوده و باید انجام شود، گفت: رتبه‌بندی معلمان را 31 شهریورماه گذاشتیم تا بازنشستگان هم جا نمانند.

   اصلاح رتبه‌بندی معلمان باید سریع‌تر انجام شود

حجت‌الاسلام فلاحی تأکید کرد: اصلاح رتبه‌بندی معلمان باید سریع‌تر انجام شود و باید در اولویت امور باشد؛ چراکه درحال حاضر این وضعیت ابزاری برای سوء استفاده دشمن شده است.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد دخالت نمایندگان در عزل و نصب مدیران، گفت: در عزل و نصب مدیران باید بگویند که کدام نماینده دخالت می‌کند و با کلی‌گویی همه را متهم نکنند؛ بنده نمی‌توانم آخرت و دنیای خود را به‌خاطر مدیری که پست بگیرد و پاسخگو نباشد، بفروشم. معتقدم اگر در عزل و نصب دخالتی نشود، بهتر می‌توان از مدیری که خوب کار نمی‌کند، سؤال کرد و جواب خواست.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به اینکه تا انتخاب شهردار ایشان را هیچ ندیده و نمی‌شناختم و دخالتی در انتخاب هم نداشتم، در ادامه نسبت به جلسه‌ای که با وزیر در این خصوص داشت ابراز کرد: از یک‌طرف می‌گفتند شهر دو ماه شهردار ندارد و از طرفی می‌گفتند که چرا او را انتخاب کردند؟ من به وزیر گفتم اعضای شورا با ایشان صحبت داشته باشند و ذره‌ای در انتخاب اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار دخالت نداشتم.

* ما به فراتر از شفافیت معتقد هستیم

وی درخصوص عدم حضور نمایندگان در مراسم تودیع و معارفه مدیران نیز اظهار کرد: عدم حضور به این دلیل است که انتصابات وسط هفته انجام می‌گیرد و ما در جلسات علنی مجلس و یا جلسات مربوط به آن هستیم.

حجت‌الاسلام فلاحی تأکید کرد: ما مشکلی در انتصابات نداریم، اما ماندن مدیران بی‌انگیزه باعث ناکارآمدی می‌شود که بیش از هشت ماه از دولت فعلی گذشته است و باید نیروهای انقلابی پای کار بیایند و تحولاتی ایجاد شود.

وی در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه تقریباً همه نمایندگان معتقد به شفافیت آرا هستند و شفافیت آرا از طرح‌ها خارج نشده، افزود: ما به فراتر از شفافیت معتقد هستیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در ادامه با بیان اینکه قانون جوانی جمعیت و تعالی خانواده 702 ماده دارد که از همه مردم می‌خواهم آن را مطالعه کنند، گفت: این قانون خدمت بزرگی به جوانان و تشویق به فرزندآوری است؛ اما به‌خاطر یک ماده غربالگری همه از کل طرح ایراد گرفتند، کسانی که منافع داشتند به این ماده حمله کردند، درحالی که ما گفتیم در این زمینه الزام نباشد.

وی در موضوع قانون حمایت از کاربران در فضای مجازی افزود: بیش از 40 کشور درخصوص فضای مجازی قانون دارند، اما متأسفانه در ایران شاهد وجود این قانون نیستیم و صاحبان فضای مجازی در کشور دفتر ندارند.

   نام «سامان‌دهی»، «فیلتر» نیست

حجت‌الاسلام فلاحی با اشاره به اینکه درحال حاضر 6 میلیون نفر که در فضای مجازی کسب‌وکار دارند اگر با مشکل مواجه شوند کسی پاسخگو نیست و باید سرورها در کشور دفتری داشته باشند، گفت: نام «سامان‌دهی»، «فیلتر» نیست و در روزهای آینده کلیات طرح در کمیسیون به تصویب می‌رسد که البته در صحن مجلس به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه درخصوص مسکن ملی مشکل زمین در دولت قبلی رفع نشد و در دولت جدید ادامه یافت که سامانه را باز نمی‌کردند تا مردم ثبت‌نام کنند، ادامه داد: درخواست کردیم سامانه را باز کنند تا مردم ثبت‌نام انجام دهند و بعد زمین را هم تأمین کنند که درحال حاضر 60 هزار نفر از متأهلین ثبت‌نام کرده‌اند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آخرین خبر درخصوص زمین این است که 680 هکتار به شهر الحاق می‌شود تا مسکن ملی ایجاد کنند، اما معارضانی دارد که باید مشکل را حل کرد.

   پروژه میدان بار باید تعیین تکلیف شود، سرمایه‌گذار معطل است

وی با اشاره به اینکه روز گذشته پیگیر کار میدان بار شدیم و گفتیم سرمایه‌گذار ترکیه‌ای آمده و کار گره خورده که باید تعیین تکلیف و مشکل حل شود، گفت: ما نه‌تنها مخالف سرمایه‌گذار نیستیم، بلکه مدافع هم هستیم؛ درحالی که در فلان کانال تلگرامی در این خصوص ما را تخریب می‌کنند.

حجت‌الاسلام فلاحی با بیان اینکه هر سرمایه‌گذاری را می‌شناختید به ما معرفی کنید که اگر مشکلی داشت از طریق قانون پیگیری کنیم، اذعان کرد: درخصوص اجرای پروژه اسکای‌مال ما مخالفتی نداریم، فقط با کار غیر قانونی مخالف هستیم که در این پروژه شاهد آن بودیم.

وی با اشاره به اینکه جدای از کار غیر قانونی پروژه درخصوص تعداد اشتغال‌زایی نیز شفافیتی وجود ندارد، اظهار کرد: متولیان پروژه گفته‌اند که 30 هزار شغل ایجاد می‌کنیم؛ ما 57 هزار شغل کمبود داریم و اگر این‌طور باشد که تمام‌قد دنبال کار می‌دوم! درحالی که بنده وقتی دقیق پرسیدم، گفتند نهایت 6 هزار شغل ایجاد خواهد شد، آن‌هم در شرایطی که بار ترافیکی و مشکلات جانبی بسیاری به‌خاطر جانمایی اشتباه آن رقم خواهد خورد.

این مقام مسئول با بیان اینکه سرمایه‌گذار هنوز به همدان نیامده است و می‌گوید دو هزار پارکینگ ایجاد می‌کنیم که گفتم چطور می‌خواهند خودروها را خارج کنند؟ عنوان کرد: این پروژه هنوز پروانه ساخت هم نگرفته است، بنده مخالفتی با اسکای‌مال ندارم، اما اول باید مشکل بیماران، ترافیک و دستگاه‌ها را حل کنند.

   چرا متولیان اسکای‌مال همین پروژه را به بلوار آیت‌الله نجفی نمی‌برند؟

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه علوم پزشکی می‌گوید «آنجا را به ما بدهند تا طرح جامع برای بیماران ایجاد کنیم که منافع تمام مردم نیز در آن است»، گفت: سؤال من این است که چرا متولیان اسکای‌مال همین پروژه را به بلوار آیت‌الله نجفی نمی‌برند و اصرار در اجرای آن در هنرستان دارند؟

وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر لزوم تغییرات مدیریتی در آموزش‌وپرورش و ضرورت مطالبه‌گری در این زمینه، اظهار کرد: فاجعه‌ای که سال‌ها درست کردند، این است که معلم تربیت نکردند و این وضعیت دامنگیر آموزش‌وپرورش شده است؛ باید گروه‌های جهادی مدارس غیر انتفاعی ایجاد کنند تا نهضت تأمین معلم انجام شود، درحال حاضر در استان با کمبود یک‌هزار و 500 معلم مواجه هستیم.

حجت‌الاسلام فلاحی درخصوص مشکل آب همدان خاطرنشان کرد: مسئله تنش آبی را در دستور کار قرار داده‌ایم؛ سد ایجاد شده و آب پشت سد است، اما طی چندسال 10 کیلومتر لوله‌گذاری انجام نشده بود تا با تنش آب مواجه نشویم!

   آن‌هایی که باعث شدند سهم آلایندگی پرداخت نشود، پاسخگو باشند

وی با بیان اینکه بخشی از آب سد تالوار متعلق به همدان است و متأسفانه طی چهار سال گذشته پیگیری آب در همدان تقریباً صفر بوده است، افزود: صحبت‌هایی کردیم که پایان اسفند و ابتدای تابستان انتقال آب صورت گیرد که قرار شد از طرح شهید سلیمانی و طرح خاتم اعتبار گرفته شود که درمجموع یک‌هزار و 500 میلیارد تومان است تا این انتقال صورت گیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی درخصوص پرواز از فرودگاه همدان نیز گفت: با پیگیری انجام‌شده امیدواریم مجوز هواپیمایی را بگیریم، برخی شرکت‌ها پای کار آمدند و در نزدیک‌ترین زمان قول دادند تا پرواز در همدان انجام گیرد.

وی با بیان اینکه پیگیر هستیم هم پرواز کیش که خیلی از همدانی‌ها آنجا مشغول کار هستند و هم سفر زیارتی و عتبات عالیات برقرار شود، تصریح کرد: امکانات توریست‌درمانی در استان وجود دارد، اما با نبود پرواز این امکان فراهم نمی‌شد که امیدواریم با رفع مشکل شاهد این اتفاق مهم هم باشیم.

حجت‌الاسلام فلاحی با اشاره به اینکه درخصوص سهم آلایندگی شهرستان فامنین و کبودراهنگ حاصل پیگیری دو سال گذشته این شد که سهم کبودراهنگ 54 درصد و سهم فامنین 46 درصد باشد، گفت: روز گذشته فرماندار فامنین عنوان کرد «در دو مرحله سهم آلایندگی پرداخت شده است»؛ اما افرادی که باعث شدند سهم‌ها پرداخت نشود، مقصر هستند.

   پیگیر هستیم مازوت در نیروگاه شهیدمفتح استفاده نشود

وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: پیگیر هستیم سوخت مازوت در نیروگاه شهیدمفتح استفاده نشود، فعلاً مشکل تأمین گاز داریم و اگر بتوانیم مازوت را صادر کنیم، دیگر از آن استفاده نخواهیم کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در ادامه درخصوص مشکلات معیشتی مردم افزود: دولت اقداماتی در حوزه اقتصاد انجام داده که حائز اهمیت است، دولت قبلی تا به مشکلی بر می‌خورد، سریع پول جدید چاپ می‌کرد که دولت جدید تاکنون پول جدیدی چاپ نکرده است.

وی با اشاره به افزایش فروش نفت در دولت فعلی، تأکید کرد: این اتفاق باعث شده صدای آمریکا هم درآید که چرا ایران خارج از برجام می‌فروشد، از طرف دیگر صادرات نیز 40 درصد افزایش یافته که این شرایط نوید روزهای بهتری را می‌دهد.

حجت‌الاسلام فلاحی با اشاره به آزادسازی برخی اموال ایران از سایر کشورها، گفت: تغییر مدیریت‌ها هم در سامان‌دهی برخی از امور اقتصادی مؤثر بوده است، برای مثال تأمین اجتماعی برای تأمین حقوق بازنشستگان دیگر از بانک رفاه قرض نکرده که این‌ها اقدامات خوبی است.

   دولت 15 درصد بودجه خود را کاهش داده است

وی با اشاره به اینکه دولت 15 درصد بودجه خود را کاهش داده است درحالی که دولت قبل هرسال افزایش می‌داد، افزود: دولت قبل به ذخیره فرهنگیان بدهی گذاشته و رفته است، در بنیاد شهید هم مشکلات بودجه داریم که دولت با این حجم مشکلات اداره می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به حذف ارز چهار هزار و 200 تومانی رأی نخواهیم داد، اظهار کرد: البته حذف این ارز برای رونق اقتصادی کشور لازم است، اما حالا زمان اجرای آن نیست.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات برق در همدان و با بیان اینکه متأسفانه پست‌های برق بیش از ظرفیت استفاده شده و باید دو پست 400 مگاواتی ایجاد می‌شد، افزود: اگر تأسیسات آب و برق در منطقه جهان‌آباد ایجاد شود، سرمایه‌گذار به‌راحتی جذب می‌شود؛ ضمن اینکه پیگیر مجتمع‌های صنعتی هستیم.

حجت‌الاسلام فلاحی با بیان اینکه درخصوص منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد که یکی پتروشیمی است با وزیر جلساتی داشتیم تا با پیمانکار جدید کار انجام شود، اذعان کرد: در این منطقه استراتژیک‌ترین مواد تأمین می‌شود و نیاز به زیرساخت‌ داریم تا خام‌فروشی صورت نگیرد.

   جای حوزه‌های علمیه در قانون کشور خالی است

وی گفت: درحال حاضر ساخت حوزه علمیه رزن در حد اسکلت مانده است و برخی شهرستان‌ها هم مشکلاتی در این زمینه دارند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درحال حاضر یک استاد حوزه علمیه دو تا سه میلیون تومان حقوق دارد و ردیف پژوهشی در حوزه علمیه تقریباً صفر است و قابل مقایسه با اساتید دانشگاه نیست، افزود: در ردیف بودجه هم برای حوزه‌های علمیه ردیف فرهنگی و نه آموزش عالی دیده‌اند.

وی با بیان اینکه حقوق 800 هزار تومانی طلبه‌ها باعث شد بسیاری از آن‌ها کار خود را رها کنند، گفت: وضعیت مالی حوزه علمیه قصه پُرغصه‌ای است که باید فکری برای آن شود.

   تحقیق و تفحص از علیصدر

حجت‌الاسلام فلاحی درخصوص مشکلات غار علیصدر نیز خاطرنشان کرد: در این خصوص آقای توسلی، نماینده مردم بهار و کبودراهنگ پیگیر هستند و از مجلس هم برای تحقیق و تفحص رأی گرفته‌اند.

وی در ادامه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر «جهاد تبیین»، اظهار کرد: وظیفه ما این است که عملکرد جامعه اسلامی را در حوزه بین‌المللی، منطقه‌ای و استانی تبیین کنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه در عصر غیبت بهترین نوع حکومت «اسلامی» است، گفت: البته اشکالاتی در کشور وجود دارد که باید همه دست به دست هم برای رفع آن‌ها تلاش کنیم.

شناسه خبر 52407