شناسه خبر:52445
1400/11/27 09:15:16

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار شهرستان همدان گفت: درخصوص بهره‌برداری از معادن با مشکلاتی روبه‌رو هستیم و نارضایتی‌هایی از دستگاه اجرایی متولی داریم که باید مورد تجدید نظر قرار گیرد.

محمدعلی محمدی در نشست هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی با سازمان بسیج سازندگی استان همدان با بیان اینکه نهادهای انقلابی با پشتوانه مردمی و انگیزه‌های معنوی همواره منشأ خدمات اثرگذاری بوده‌اند، عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت بسیج سازندگی برای انجام مأموریت‌های قابل واگذاری بهره‌گیری کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف در سطح روستاهای همدان، خاطرنشان کرد: دهیاران، بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی و ورزش و جوانان می‌توانند در اجرای بسیاری از طرح‌های عمرانی، خدماتی و ورزشی از ظرفیت بسیج سازندگی استفاده کنند، به این ترتیب که بخشداران در این راستا باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

فرماندار شهرستان همدان به مشکلات موجود در عرصه بهره‌برداری از معادن نیز اشاره کرد و گفت: درخصوص بهره‌برداری از معادن با مشکلاتی روبه‌رو بوده و نارضایتی‌هایی از دستگاه اجرایی متولی داریم؛ به این سان نیاز است در این راستا با مدیریت جدید تجدید نظر شده و بسیج سازندگی نیز می‌تواند در این عرصه وارد عمل شود.

در ادامه مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان نیز اذعان کرد: یک‌هزار و 775 گروه جهادی سازمان‌دهی‌شده در سطح استان وجود دارند که از این تعداد 290 گروه جهادی مربوط به شهرستان همدان است.

سرهنگ علی قره‌باغی با اشاره به ظرفیت گروه‌های جهادی برای خدمت به مردم، اظهار کرد: با توان قابل توجه بسیج سازندگی استان همدان بالغ‌بر یک‌هزار و 400 طرح طی دو سال گذشته با 90 میلیارد تومان اعتبار انجام شده است.

وی تصریح کرد: هدف بسیج سازندگی گرفتن طرح از دستگاه‌های اجرایی نیست؛ بلکه تسهیل خدمت‌رسانی به مردم و انجام امور مورد نیاز و مأموریت‌ها با بهترین کیفیت، کمترین هزینه و البته در موعد مقرر است.

شناسه خبر 52445