شناسه خبر:52463
1400/11/27 09:47:24

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر مخابرات منطقه کردستان از سرمایه‌گذاری 25 میلیارد تومانی در راستای توسعه شبکه انتقال و ارتقای uplink مراکز شهری و روستایی استان خبر داد و گفت: این اعتبار برای اجرای 144 پروژه مختص به این حوزه صرف شده است.

آزاد حکمت با اعلام این مهم که ارتقای سطح کیفی سرویس‌های اینترنت همراه و ثابت در استان ازجمله اهداف و اولویت‌های کاری منطقه به‌شمار می‌رود اظهار کرد: در همین راستا جهت تأمین پهنای باند اپراتورهای همراه و اینترنت پهنای باند تلفن ثابت در روستاها توسعه سیستم انتقال صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: تأمین پهنای باند برای ارائه تکنولوژی‌های 3G و4G در 63 سایت برای اپراتورهای همراه در سطح استان بخشی از اهداف اجرای این طرح توسعه بوده است.

وی با اشاره به اینکه ارتقای UPLINK و پهنای باند اینترنت در نقاط روستایی استان در راستای اصل مشتری‌مداری و ارائه یکنواخت خدمات مخابراتی همواره در دستور کار منطقه قرار دارد اضافه کرد: با تلاش همکاران گام‌های چشمگیری در این راستا برداشته شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان افزایش 25 الی 50 برابری پهنای باند اینترنت در 100 روستا را از دیگر اهداف پروژه‌های اجرا شده در حوزه شبکه انتقال دانست و یادآور شد: پهنای باند اینترنت در روستاهای مذکور به 100 مگ تا 1000 مگ ارتقا یافته است.

حکمت در ادامه با بیان اینکه برنامه‌های قابل توجه دیگری در خصوص توسعه شبکه انتقال و پهنای باند اینترنت در مراکز شهری و روستایی را در استان در دست اقدام داریم افزود: اجرای 144 پروژه با سرمایه‌گذاری 25 میلیارد تومان بخشی از اقدامات صورت گرفته بود که با همت و تلاش همکاران در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری و مورد استفاده مشتریان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این پروژه‌ها با تلاش و بهره‌گیری از توان کارشناسان حوزه سیستم‌های انتقال و بدون برون‌سپاری و واگذاری به پیمانکار در کمتر از یک ماه اجرا و موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های مخابراتی شده است، تصریح کرد: این مهم یک افتخار بزرگ و دستاورد برای منطقه محسوب خواهد شد.

 

شناسه خبر 52463