شناسه خبر:52681
1400/12/3 09:22:12
سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه:

ثبت‌ جهانی اورامانات به توسعه منطقه‌ای کرمانشاه کمک می‌کند

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه گفت: ثبت‌ جهانی اورامانات به توسعه منطقه‌ای کرمانشاه کمک می‌کند.

جبار گوهری ظهر دوشنبه در نشست انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه علمی پژوهشی اورامانات که در کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد توسعه و کرمانشاه‌شناسی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: ثبت جهانی منطقه اورامانات یک رویداد مهم در استان کرمانشاه است که می‌تواند در مسیر توسعه ملی و منطقه‌ای نقش بسزایی داشته باشد.

وی افزود: در پی ثبت جهانی منطقه اورامانات تمام دستگاه‌های مربوطه باید تلاش و توان حداکثری خود را در این زمینه به‌کار گیرند تا از حرکت کردن در مسیر اشتباه جلوگیری شود و برای حفاظت و صیانت از میراث ارزشمند این منطقه، باید از راه‌های علمی و پژوهشی وارد شد؛ چراکه همیشه بهترین راهنما برای رشد و پیشرفت، علم و پژوهش بوده است.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی برای حفاظت از میراث منطقه اورامانات مانع از بروز خطا و طی کردن مسیرهای اشتباهی و تکراری می‌شود.

گوهری بیان کرد: حرکت درست در مسیر پیشرفت نه‌تنها باعث ایجاد فرصت و ظرفیت‌هایی در بخش اجتماعی، سیاسی و فرهنگی می‌شود، بلکه از آسیب دیدن به این میراث جهانی جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه ثبت جهانی منطقه اورامانات مختص افراد خاصی و استان کرمانشاه نیست، تأکید کرد: منطقه اورامانات به‌عنوان یک میراث جهانی متعلق به همه مردم جهان بوده که تنها حفظ و صیانت آن به دست مردم ما در استان کرمانشاه سپرده شده و ما نیز با حفظ ارزش‌ها، باید آن را به نسل‌های بعد منتقل کنیم.

شناسه خبر 52681