شناسه خبر:52741
1400/12/4 09:23:24

سپهرغرب، گروه خبر: پژوهشگر دفاع مقدس استان مرکزی برگزیده سومین همایش ملی تاریخ شفاهی دفاع مقدس شد.

سومین همایش ملی تاریخ شفاهی دفاع مقدس با محورهای مبانی نظری و پیشینه تاریخ شفاهی دفاع مقدس، ضرورت‌ها و فرصت‌های تاریخ شفاهی دفاع مقدس، آسیب‌شناسی و موانع پیش روی تاریخ شفاهی دفاع مقدس، سیاست‌گذاری‌ها و راهبردهای تاریخ شفاهی دفاع مقدس و نقش تاریخ شفاهی دفاع مقدس در جبهه مقاومت، در بهمن‌ماه سال جاری برگزار شد.

با توجه به برگزاری هرچه بهتر این همایش در پایگاه علوم استنادی جهان اسلام آی.اس.سی نمایه ایجاد و برای مقالات آن یک ویژه‌نامه به‌نام تاریخ شفاهی دفاع مقدس در انجمن تاریخ شفاهی ایران اختصاص داده شد که تعداد 100 مقاله به دبیرخانه این همایش رسید.

در جریان برگزاری همایش، دو سطح درنظر گرفته شد؛ در سطح نخست مقالات براساس امتیازات گرفته‌شده مرتب و 15 مقاله نیز در سه پنل تخصصی در روز اول به‌صورت مجازی برگزار شدند. پس از آن مقالات برتر شناخته و معرفی و در روز دوم همایش نیز مراسم به‌صورت حضوری در تهران در سالن قلم کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و از برگزیدگان مقالات برتر تقدیر به‌عمل آمد.

از استان مرکزی سه مقاله به سومین همایش ملی تاریخ شفاهی دفاع مقدس راه پیدا کرد که مقاله موضوع‌محوری و مسئله‌پژوهی در تاریخ شفاهی دفاع مقدس به نویسندگی آرزو حیدری از پژوهشگران برتر استان در حوزه دفاع مقدس رتبه برتر کسب کرد و مورد تجلیل قرار گرفت.

شناسه خبر 52741