شناسه خبر:52811
1400/12/5 09:30:38

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان بهار گفت: دو عضو شورای اسلامی یکی از روستاهای این شهرستان به‌دلیل تخلف قطع 120 اصله درخت به تحمل 6 ماه حبس تعزیزی محکوم شدند.

معصومه پارچیان روز چهارشنبه افزود: محیط‌بانان این سازمان در جریان گشت‌زنی در منطقه حفاظت‌شده «آلموبلاغ» شهرستان بهار متوجه قطع درختان توسط دو نفر از اهالی می‌شوند که ضمن گزارش موضوع، از ادامه تخلف این افراد نیز جلوگیری می‌کنند.

وی اظهار کرد: براساس بررسی‌های انجام‌شده، قطع درختان با مجوز شورای اسلامی یکی از روستاها بوده که پس از تأیید مراتب و صحت گزارش، برای اعضای شورای این روستا پرونده قضائی تشکیل شد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان بهار گفت: بر همین اساس و بر پایه حکم صادره، این دو عضو شورای روستا به تحمل 6 ماه حبس تعزیری با قرار تعلیق اجرای مجازات حبس به مدت یک سال محکوم شدند.

پارچیان اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی این روستا به بهانه لایروبی، دستور قطع درختان را داده و سپس اقدام به فروش چوب‌ها کرده بودند.

وی تصریح کرد: انجام هرگونه اقدام درخصوص لایروبی احتمالی و دخل و تصرف در عرصه‌های طبیعی براساس قانون باید با هماهنگی و مجوز سازمان محیط‌زیست انجام شود.

استان همدان دارای 6 منطقه حفاظت‌شده و 13 منطقه شکارممنوع است و منطقه حفاظت‌شده آلموبلاغ (چشمه سیب) حدود 9 هزار و 696 هکتار وسعت دارد.

شناسه خبر 52811