شناسه خبر:52836
1400/12/7 09:24:29
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان همدان:

ایجاد صنایع «آب‌بر» بحران آبی را تشدید می‌کند

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان همدان با بیان اینکه ایجاد صنایع «آب‌بر» بحران آبی را تشدید می‌کند، گفت: کمبود آب هم‌اینک از جدی‌ترین چالش‌های محیط‌زیستی به‌شمار می‌رود که یکی از علل اصلی آن توسعه و ایجاد صنایع آب‌بر در سالیان گذشته بوده است.

محسن جعفری‌نژاد بسطامی روز پنجشنبه در کارگروه اثرات محیط‌زیستی فولاد در استان همدان افزود: برای استقرار صنایع آب‌بر نظیر فولاد در استان ابتدا باید پیش‌بینی‌های دقیق و لازم درخصوص منابع آب پایدار، بدون آسیب به منابع آب‌های زیرزمینی و اثرگذاری بر کیفیت این منابع انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه پیش از دریافت مجوز استقرار صنعت فولاد باید از تمامی دستگاه‌های متولی استعلامات لازم دریافت شود، ادامه داد: استقرار صنایع آب‌بر باید با توجه به ظرفیت‌های سرزمینی مبتنی بر آمایش صورت گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان همدان تصریح کرد: در این راستا تهیه مدل‌های پیش‌بینی آلودگی هوا یکی از ضرورت‌های لازم برای استقرار واحد صنعتی فولاد است و با این پیش‌بینی‌ها می‌توان بهترین راهبردهای کنترل آلودگی را برای پهنه‌های متأثر از آلودگی و آلاینده‌های هوا تعیین کرد و درنتیجه میزان مطلوبیت را برای جوامع اثرگذار تخمین زد.

این نشست به‌منظور ارزیابی آثار محیط‌زیستی استقرار صنعت فولاد استان در محل اداره کل حفاظت محیط‌زیست همدان با حضور نمایندگان جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای، شرکت شهرک‌ها، معاونت بهداشتی و سایر اعضای کارگروه استانی تشکیل شد.

شناسه خبر 52836