شناسه خبر:52855
1400/12/7 09:46:39

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان از تلاش برای تأمین اعتبار مورد نیاز در راستای تکمیل و بهره‌برداری از راه آهن همدان - سنندج خبر داد.

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در دیدار با استاندار کردستان ضمن تأکید بر اهمیت اتمام راه آهن همدان به سنندج گفت: پروژه راه‌آهن همدان به سنندج جزو طرح‌های مهم و اولویت‌دار وزارت راه و شهرسازی است.

عباس خطیبی افزود: تاکنون رقمی معادل هزار و 700 میلیارد تومان در راه‌آهن کردستان هزینه شده و تا اتمام و بهره‌برداری کامل هزار و100 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی گفت: علی‌رغم مطالبه 500 میلیارد تومانی پیمانکاران کار و فعالیت در این پروژه متوقف نشده است.

استاندار کردستان در این دیدار با بیان اینکه پروژه راه‌آهن همدان به سنندج از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین زیرساخت‌های استان محسوب می‌شود بر تسریع در اتمام این طرح مهم تأکید و اظهار کرد: این پروژه با پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد تقریباً به مراحل پایانی رسیده و اولویت دولت سیزدهم نیز اتمام این دست از پروژه‌ها با تخصیص اعتبار مناسب است.

اسماعیل زارعی‌کوشا بهره‌برداری پروژه راه آهن همدان به سنندج را جزو مطالبات مهم مردمی دانست که برای تخصیص و دریافت اعتبارات در پروژه‌های سفر آتی ریاست محترم جمهوری گنجانده شده است، گفت: اگر اعتبارات لازم به این پروژه تزریق و مطالبه پیمانکاران نیز پرداخت شود تا پنج‌ماه آینده شاهد بهره‌برداری راه‌آهن به‌صورت کامل خواهیم بود.

وی تأکید کرد: تلاش خواهیم کرد از منابع مختلف اعتبارات لازم برای اتمام پروژه راه آهن همدان به سنندج را تأمین کنیم تا شاهد خدمت ماندگار دیگری به مردم مؤمن و قدرشناس کردستان باشیم.

 

شناسه خبر 52855