شناسه خبر:52869
1400/12/7 10:02:51

سپهرغرب، گروه ورزشی: سرمربی جوان تیم فوتبال بانوان باشگاه زارع‌باتری سنندج گفت: مسئولین باید توجه بیشتری به این تیم داشته باشند، چراکه فوتبال کردستان در فدراسیون با نام تیم دخترانش شناخته شده و این تیم جزء ریشه‌دارترین تیم‌ها در لیگ برتر رشته‌های ورزشی بانوان است.

فاطمه صادقی اظهار کرد: بعد از انصراف باشگاه وچان از تیم‌داری در بخش فوتبال بانوان، پیگیری در راستای جذب حامی مالی به مدت سه ماه با ارگان‌ها و شرکت‌های مختلف را شروع کردیم.

وی گفت: افراد بسیاری درصدد کمک به این تیم بودند، اما تیم‌داری در سطح لیگ برتر فوتبال بانوان هزینه‌های بالایی داشت و حساسیت زیادی باید در این مورد به خرج می‌دادیم که هم تیم تا پایان فصل در لیگ ماندگار باشد و هم برنامه‌هایی درخصوص رده‌های پایه و مدارس فوتبال داشته باشیم که پس از مذاکرات بسیار زیاد درنهایت امتیاز به بازرگانی زارع واگذار شد.

صادقی افزود: بازرگانی زارع مجموعه‌ای عالی و با درایت است که بعد از پیشنهاد واگذاری تیم، مدیرعامل آن بسیار سنجیده و بافکر تصمیم به این کار گرفت و هدف اصلی خود را حفظ انگیزه و روحیه شادابی دختران کردستان اعلام کرد. چندین جلسه هم با مدیرکل ورزش و جوانان و هیئت فوتبال داشتیم که هر آنچه در توان متولیان ورزش است، در راستای موفقیت و حفظ تیم انجام گیرد؛ اما متأسفانه مشکل بزرگی که داشتیم دیر بسته شدن تیم بود، بسیاری از بازیکنان ما از تیم جدا شدند و هر بازیکنی هم که مد نظرمان بود، به تیم‌های دیگر پیوستند و به همین دلیل در چند پست نتوانستیم بازیکنی جذب کنیم.

وی عنوان کرد: وارد مسابقات که شدیم، چندین مورد مصدومیت شدید برای بازیکنان پیش آمد که هانیه رحیمی را به‌دلیل پارگی رباط از دست دادیم و فاطمه امیری و سمیرا محمودپور نیز به‌دلیل آسیب شدید در ناحیه مچ پا به مدت پنج هفته در کنار ما نیستند.

سرمربی فوتبال بانوان زارع‌باتری کردستان در ادامه بیان کرد: در ابتدای فصل هم غزاله بنی‌طالبی از ناحیه زانو آسیب داشت که سه بازی مهم از هفته 4 تا 6 در اختیار ما نبود و این آسیب‌دیدگی‌ها قطعاً در روند تیمی ما اثرگذار بود.

صادقی اضافه کرد: تمام سعی ما بر این بود که با بازیکنانی که در اختیار داشتیم، نتایج مطلوبی کسب کنیم و بتوانیم جایگاه مناسبی در جدول داشته باشیم.

صادقی در ادامه تصریح کرد: با توجه به مدیریت باتجربه و خوبی که کنار تیم داریم، اوضاع نسبتاً مناسبی ازلحاظ روحی و رفاهی در تیم برقرار است و امیدواریم که نیم‌فصل بتوانیم چند بازیکن جذب کنیم؛ چون در شرایط خوبی نیستیم، تعداد بازیکنان ما به 15 نفر می‌رسد و ادامه لیگ با این شرایط سخت است که برنامه باشگاه برای فصل بعد به شرایط بستگی دارد.

وی ادامه داد: وعده و قول‌هایی از طرف مسئولین و افراد مختلف در راستای کمک معنوی و مالی به باشگاه داده شده که تاکنون هیچ‌کدام انجام نشده و باعث بی‌انگیزگی مجموعه باشگاه و مدیرعامل نیز شده است؛ مشکل خوابگاه و چمن تمرینی ما هر هفته تکرار می‌شود، تورم نیز مزید بر علت شده و شرایط را سخت کرده است. اما مجموعه زارع‌باتری با تمام توان و شرافتمندانه از تیم حمایت می‌کنند و هر آنچه که تعهد کرده‌اند و در برنامه بوده، انجام داده‌اند.

سرمربی تیم فوتبال زارع‌باتری سنندج یادآوری کرد: بازیکنان 35 درصد از قرارداد خود را گرفته‌اند، اما امیدواریم مسئولین بیشتر به فکر این تیم باشند که مثل سنوات گذشته دوباره مجبور به تغییر باشگاه و حامی نشویم.

صادقی اظهار کرد: بومی‌گرایی و استفاده از ظرفیت بچه‌های استان چه در کادر فنی و چه بازیکنان در اولویت باشگاه است و این امر نیاز به فعال کردن رده‌های مختلف سنی و مدارس فوتبال دارد که اگر توجه و وعده مسئولین عملی شود، قطعاً بحث قهرمانی و حضور در جام باشگاه‌ها نیز محقق خواهد شد.

وی از مسئولین درخواست کرد توجه بیشتری به این تیم داشته باشند، چراکه فوتبال کردستان در فدراسیون با نام تیم دخترانش شناخته شده است و این تیم جزء ریشه‌دارترین تیم‌ها در لیگ برتر رشته‌های ورزشی بانوان است.

این ورزشکار عنوان کرد: تیم فوتبال بانوان زارع‌باتری سرمایه و مأمن امنی برای دختران این دیار است، پس نیاز به رسیدگی و توجه بیشتر دارد.

صادقی در بخش پایانی سخنانش گفت: تمام برنامه‌های ما منوط به ماندگاری باشگاه و حامی است، هرسال ما برنامه و تلاش‌هایمان نصفه می‌ماند و سال بعد دوباره از صفر شروع می‌کنیم.

وی افزود: هر باشگاهی اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدتی دارد، فعلاً تمام تمرکز ما کسب نتایج مطلوب و همچنین کسب اعتماد بازیکنان و مهم‌تر از همه مجموعه بازرگانی زارع است که امیدواریم در آینده با فعال کردن رده‌های سنی مختلف و مدرسه فوتبال در برنامه اهداف بلندمدت بتوانیم از ظرفیت بومی استان استفاده کنیم.

شناسه خبر 52869