شناسه خبر:52934
1400/12/9 09:02:11

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان گفت: در بخش اقلام مورد نیاز جامعه مانند گندم، آرد، برنج، شکر، روغن، مرغ، گوشت و دیگر کالاهای اساسی ذخایر خوبی در کشور وجود دارد؛ کما اینکه سهمیه‌هایی که به‌صورت متمرکز ابلاغ می‌شود نیز میزان خوبی است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد پیش از ظهر روز گذشته در ستاد تنظیم بازار استان همدان با بیان اینکه در بخش تأمین کالاهای اساسی هیچ مشکلی وجود ندارد، اظهار کرد: در بخش اقلام مورد نیاز جامعه مانند گندم، آرد، برنج، شکر، روغن، مرغ، گوشت و دیگر کالاهای اساسی ذخایر خوبی در کشور وجود دارد؛ کما اینکه سهمیه‌هایی که به‌صورت متمرکز ابلاغ می‌شود نیز میزان خوبی است.

وی ادامه داد: علاوه‌بر مطلوب بودن ذخیره کالاهای اساسی شرکت بازرگانی دولتی ایران درباره کالاهای برنج، شکر و روغن اعلام کرده است به هر میزان که در سطح بازار جذب شود، سهمیه جدید تخصیص داده می‌شود.

استاندار همدان با تشریح برنامه مدیریت ارشد استان برای نظارت بر بازار، گفت: آنچه ما در برنامه کاری خود طی پایان سال داریم، تأمین میوه شب عید و نظارت بر این بوده که میوه با قیمت متعادل و مناسب عرضه شود؛ در همین راستا نیز ایجاد بازارچه‌های توزیع میوه و تره‌بار را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی افزود: قرار است این بازارچه‌ها با همکاری شهرداران سراسر استان شکل بگیرد که امیدوارم این مهم تا پایان سال محقق شود؛ چراکه مقرر شد این بازارچه‌ها و غرفه‌ها مکانی برای عرضه مستقیم محصولات مورد نیاز مردم آن‌هم بدون واسطه و حضور دلالان باشد.

این مقام مسئول مطرح کرد: در بخش کنترل و نظارت بر بازار نیز گشت‌های مشترکی توسط جهاد کشاورزی، تعزیرات، صمت، ناجا، علوم پزشکی و با همراهی همکاران ما در معاونت امور اقتصادی درحال انجام است تا با ارزیابی و نظارت درست محصولات ازنظر کمی و کیفی و با استانداردهای لازم به مردم ارائه شود.

وی درباره مسئله وضعیت ذخایر سیب زمینی در استان نیز با این توضیح که تولیدکنندگان در طول سال زحمت کشیده و محصولات خود را انبار کرده‌اند تا مطابق با نیاز بازار عرضه شود، عنوان کرد: آنچه که باید توسط این تولیدکنندگان مورد توجه باشد، ثبت مشخصات انبار در سامانه انبارها و گزارش میزان خروج یا ورود محصول به انبار است؛ در غیر این صورت ممکن بوده ازنظر قانونی برای آن‌ها مشکلاتی به‌وجود آید.

استاندار همدان ادامه داد: اگر تلاش کنیم تولیدکننده محصول خود را زیر قیمت تولید عرضه کند، سال بعد به سمت تولید آن محصول نرفته و ما مجبور می‌شویم با قیمت بیشتر آن محصول را خریداری کنیم؛ پس یاید هم وضعیت تولیدکننده و هم شرایط مصرف‌کننده و هم حال‌وروز عرضه و تقاضا مورد توجه باشد تا کسی آسیب نبیند.

وی بیان کرد:‌ برای تأمین کالاهای مورد نیاز مردم دولت تمام تلاش خود را به‌کار گرفته است، به همین دلیل کالاهای مورد نیاز مردم در بازار وجود دارد؛ پس باید سهمیه‌های دریافتی و دیگر کالاها در بازار به‌صورت وفور توزیع شود.

قاسمی‌فرزاد بیان سخنان ناامیدکننده از وضعیت را خواست و تلاش دشمنان دانست و گفت: بیان اینکه در جامعه کالاهای مورد نیاز مردم وجود ندارد، خواست دشمن و به نفع آن‌ها است؛ آن‌هم در شرایطی که اقلام‌ مورد نیاز مردم به‌وفور به بازار تزریق می‌شود.

وی توضیح داد: همه ما در شرایط سختی بودیم و آن شرایط را پشت سر گذاشتیم و امروز نیز فضای کشور رو به گشایش بوده و مشکلات نیز با تدابیر دولت درحال برطرف شدن است، پس باید همه همکاری کنیم.

استاندار همدان تصریح کرد:‌ نبایستی فضای جامعه را در مقابل مردم تیره‌وتار نشان دهیم، چراکه این چیزی است که دشمن می‌خواهد و از آن سود می‌برد.

شناسه خبر 52934