شناسه خبر:52976
1400/12/11 09:15:34

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس تعاون روستایی استان مرکزی از رفع مشکل سامانه بازرگام در استان و خدمات‌دهی این سامانه با رفع مشکل انبار خبر داد.

حسین هاشمی با اشاره به درخواست راه‌اندازی سامانه بازرگام در استان مرکزی و انتقادهای مردمی مبنی بر عدم عرضه کالاهای اساسی از طریق این سامانه در استان، اظهار کرد: با توجه به ابلاغیه سازمان تعاون روستایی کشور مبنی بر راه‌اندازی سامانه «بازرگام» به‌منظور عرضه کالای اینترنتی دولتی، این سامانه در استان مرکزی با اولویت شهر اراک به ثبت رسید.

وی تصریح کرد: عرضه کالا‌های اساسی اینترنتی با نرخ مصوب از 18 بهمن‌ماه امسال از طریق این سامانه در استان‌های مختلف کشور آغاز شده تا با حذف واسطه‌ها و بریدن دست دلال‌ها، کالاهای اساسی مورد نیاز مردم با قیمت مناسب‌تر به دست مصرف‌کننده برسد.

رئیس تعاون روستایی استان مرکزی با بیان اینکه با وجود راه‌اندازی این سامانه اما تاکنون کالایی از طریق آن در اختیار مردم قرار نگرفته است، گفت: فعالیت از طریق این سامانه در شهر اراک با چالشی مواجه بوده که از دلایل این چالش نبود امکانات سردخانه و انبار توسط شرکت عامل است.

هاشمی بیان کرد: طبق رایزنی‌های صورت‌گرفته قرار بر این است یک انبار از زیرمجموعه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان به مدت سه ماه به‌صورت امانت در اختیار شرکت عامل قرار گیرد تا خدمات لازم را به مردم عرضه کند و بعد از سه ماه نسبت به تأمین و اجاره انبار مورد نیاز اقدام کند.

وی با بیان اینکه این انبار به‌صورت رایگان در اختیار این شرکت قرار می‌گیرد، افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته این انبار هفته جاری در اختیار شرکت عامل قرار می‌گیرد تا نسبت به توزیع برنج، مرغ منجمد و تخم‌ مرغ اقدام لازم را انجام دهد.

رئیس تعاون روستایی استان مرکزی اظهار کرد: این سامانه برنج، شکر، روغن و برخی از کالاهای اساسی ازجمله گوشت و مرغ را به قیمت دولتی در اختیار مردم قرار می‌دهد.

هاشمی با اشاره به توزیع اینترنتی کالاهای اساسی مورد نیاز مردم از طریق تعاون روستایی نیز گفت: شرکت تعاون روستایی استان پیش از راه‌اندازی این سامانه، از طریق اپلیکیشن دام‌پرور اقدام به توزیع اینترنتی کالاهایی چون برنج، روغن، ماکارانی می‌کرد که هم‌اکنون نیز این توزیع درحال انجام است و مردم می‌توانند برنج تایلندی را با قیمت هر کیلو 12500 تومان و برنج پاکستانی را به دو قیمت 20 و 22 هزار تومان دریافت کنند.

وی افزود: سامانه دامپرور صبح‌ها از ساعت 8 تا 12 ظهر اقدام به ثبت سفارش کرده و عصرها از ساعت 14 تا 18 اقدام به توزیع رایگان آن می‌کند که مردم می‌توانند کالاهای اساسی مورد نیاز خود را از این طریق نیز تهیه کنند.

رئیس تعاون روستایی استان تصریح کرد: در آستانه شب عید توزیع اینترنتی میوه شب عید شامل سیب، پرتقال و کیوی از 20 اسفندماه آغاز خواهد شد، ضمن اینکه در هفته جاری نیز توزیع شکر و تخم‌ مرغ به قیمت دولتی آغاز خواهد شد.

با راه‌اندازی سامانه بازرگام مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه اقدام به خرید کرده و بدون دریافت هزینه ارسال، کالای مورد نیاز را درب منزل دریافت کنند.

شناسه خبر 52976