شناسه خبر:53032
1400/12/12 09:36:51
رئیس اتاق اصناف همدان خبر داد:

اجرای طرح «خرید شفاف» در بازار عید نوروز

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اتاق اصناف همدان از اجرای طرح «خرید شفاف» در بازارهای استان خبر داد و گفت: این طرح در راستای کمک به مردم برای تأمین مایحتاج ضروری و کالاهای اساسی مورد نیاز عید نوروز در واحدهای صنفی منتخب استان اجرا می‌شود.

حسین محرابی روز چهارشنبه اظهار کرد: طرح خرید شفاف در راستای شفاف‌سازی قیمت‌ها برای حمایت از مصرف‌کننده اجرا می‌شود تا مردم بتوانند با قیمت کمتر و استفاده از تخفیف‌ها، اقلام مورد نیاز خود را خریداری کنند.

وی گفت: این طرح با همکاری 10 اتحادیه منتخب ازجمله پوشاک، کیف و کفش، آجیل و شیرینی، میوه و کالاهای اساسی اجرا می‌شود و واحدهای صنفی اجناس خود را با 5 تا 15 درصد تخفیف به متقاضیان عرضه می‌کنند.

به گفته او امسال هیچ نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در استان همدان برگزار نخواهد شد و واحدهای صنفی شرکت‌کننده در این طرح با نصب بروشورهایی با عنوان «خرید شفاف» مردم را از تخفیف‌های خود مطلع می‌کنند.

محرابی با تأکید بر اینکه شرکت کسبه و بازاریان در طرح فوق اجباری نیست، اظهار کرد: اجرای این طرح به‌صورت سراسری است و با پیوستن صنوف همدان به این طرح نمایشگاهی به وسعت ایران خواهیم داشت.

رئیس اتاق اصناف همدان همچنین از بازرسی و نظارت بر بازار عید نوروز خبر داد و گفت: بازرسان ما در گشت‌های مشترک با تعزیرات، بهداشت و صمت در پنج شیفت کاری قیمت، کیفیت و سلامت اجناس را کنترل می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه‌بر این تیم بازرسان با استقرار یک دستگاه کانکس در میدان امام خمینی(ره) شهر همدان آماده دریافت شکایت‌های مردمی است و شهروندان درصورت هرگونه نارضایتی از فعالیت اصناف می‌توانند به این واحد مراجعه کنند.

محرابی با بیان اینکه افزایش قیمتی در عرضه اقلام مختلف نداریم، گفت: قیمت فروش حبوبات ثابت است و به‌طور مستمر بر نرخ اجناس و عرضه و تقاضای بازار نظارت داریم.

به گفته وی اقلام اساسی مانند برنج، روغن، شکر، مرغ و تخم مرغ به‌وفور وجود دارد و هیچ کمبودی در این زمینه تا پس از عید نوروز نخواهیم داشت؛ حتی موجودی انبارهای استان کفاف ماه رمضان را هم خواهد داد.

شناسه خبر 53032