شناسه خبر:53058
1400/12/12 12:24:48

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: 400 راهدار کردستان برای ارائه خدمات به مسافران در طرح نوروزی در راه‌های بین شهری استان مستقر خواهند بود.

محمدراشد مدرس‌گرجی با بیان اینکه طرح نوروزی از روز گذشته آغاز شده است، اظهار کرد: از روز گذشته طرح زمستانه در استان پایان یافته و نیروهای راهداری در قالب طرح نورزی در راستای خدمات‌رسانی به مردم استان و مسافران فعالیت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: نیروهای به‌کار گرفته شده بخش خصوصی که برای برفروبی در طرح زمستانی عقد قرارداد شده بود با آغاز طرح نوروزی لغو قرارداده شدند.

وی اضافه کرد: عملیات خط‌کشی، لکه‌گیری آسفالت و علائم راهنمایی و رانندگی از روز گذشته در محورهای استان مخصوصاً در نقاط پر تصادف آغاز شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان افزود: خیلی از نقاط پرتصادف در مسیر سنندج ـ مریوان قرار گرفته بود که با افتتاح مسیر جدید بخشی از این نقاط عملاً حذف و تعدادی نیز تا مسیر سنندج ـ سروآباد آشکارسازی شده است.

گرجی اضافه کرد:‌ برای اصلاح نقاط پرحادثه در مسیرهای سنندج ـ دیواندره، دیواندره ـ سقز و دهگلان به سمت کامیاران پیمانکار تعیین و مشغول به اقدامات اصلاحی است.

وی گفت: بیش از 400 راهدار کردستان برای ارائه خدمات به مسافران در طرح نوروزی در راه‌های بین شهری استان مستقر خواهند بود.

وی اضافه کرد: راهداران استان در طرح نوروزی بیش از هشت هزار و 500 کیلومتر از راه‌های استان را تحت پوشش قرار داده‌اند اظهار کرد: این نیرو‌ها در طرح نورزوی خود نیز این میزان راه را در راستای خدمات مختلف ازجمله برف‌روبی و نمک‌پاشی، حضور در جاده‌ها برای امدادرسانی پوشش می‌دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: هشت هزار و 500 کیلومتر راه تحت پوشش راهداران استان شامل یک هزار و 900 کیلومتر در مسیر‌های بین شهری و 6 هزار و 600 کیلومتر در راه روستایی است.

گرجی با بیان اینکه 400 نفر عوامل راهداری و 100 نیروی بخش خصوصی در سطح جاده‌های استان در طرح زمستانه امسال به مردم خدمات‌رسانی کردند، افزود: 400 دستگاه ماشین‌آلات راهداری و بخش خصوصی برای برف‌روبی جاده‌هاب استان به‌کارگیری شده‌ بودند.

شناسه خبر 53058