شناسه خبر:53092
1400/12/14 11:58:40

سپهرغرب، گروه خبر: با تلاش مددکاران و شورای حل اختلاف زندان ملایر دو برادر محکوم به قصاص از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های همدان، با تلاش مددکاران و شورای حل اختلاف زندان ملایر دو برادر محکوم به قصاص از چوبه دار رهایی یافتند.

رئیس زندان ملایر دراین‌باره گفت: دو برادر به نام‌های ع. ج و ف. ج که به جرم شرکت در نزاع دسته‌جمعی منجر به قتل مرحوم ح. ص به حکم قصاص نفس محکوم شده بودند، با تلاش‌های بی‌وقفه مددکاران زندان از طناب دار نجات یافتند.

محمد بیات افزود: از سال ٩5 که این اتفاق رخ داد، مددکاران سختکوش زندان با دعوت از خانواده‌های طرفین و برگزاری جلسات متعدد، مشاوره‌های فردی و تخصصی و تماس‌های تلفنی مداوم با خانواده‌ها، نهایت تلاش خود را برای جلوگیری از اجرای حکم قصاص انجام دادند و زمینه رضایت برای هر دو برادر را فراهم کردند تا بالاخره در پایان بهمن‌ماه امسال رضایت قطعی و بی‌قیدوشرط خانواده مقتول را جلب کردند.

رئیس زندان ملایر از تلاش همکاران خود در واحدهای مددکاری و شورای حل اختلاف زندان تقدیر و تشکر کرد و این رضایت را حاصل تلاش چندساله و خستگی‌ناپذیر آنان دانست.

گفتنی است، در راستای طرح بصیرت‌افزایی و آشنایی مددجویان با آرمان‌های انقلاب اسلامی و نقش ولایت‌مداری در تحقق جامعه دینی و اسلامی، نمایشگاهی از عکس و پوستر با موضوع مذکور در کتابخانه زندان مرکزی دایر و در معرض دید مددجویان و مراجعان قرار گرفت.

برای استفاده بهینه از فرصت ایجادشده و بازدید مددجویان از این نمایشگاه، متقاضیان اندرزگاه‌های مختلف در ساعات خاصی به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده و با انجام هماهنگی‌های لازم از این فضا دیدن می‌کنند.

کتابخانه زندان دارای 14 هزار جلد کتاب و 710 نفر عضو است که می‌توانند در طول هفته از منابع کتابخانه استفاده کنند.

از عمده فعالیت‌های جانبی کتابخانه برگزاری نمایشگاه عکس، پوستر و کتاب است که در مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود.

شناسه خبر 53092