شناسه خبر:53117
1400/12/15 09:23:04

سپهرغرب، گروه خبر: مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان از ایجاد پنج هزار شغل در صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی جهاد سازندگی استان طی دو سال و نیم اخیر خبر داد.

علی قراباغی با اشاره به نام‌گذاری روز 14 اسفندماه به عنوان «ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه»، اظهار کرد: راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی یکی از فعالیت‌های جهاد سازندگی بوده و درحال حاضر تقریباً 800 صندوق در استان فعال است.

وی با اشاره به اینکه 40 هزار نفر عضو این شبکه هستند، گفت: در قالب این صندوق‌ها طی دو سال گذشته برای چهار هزار نفر شغل ایجاد شده که با منابع اندک خود توانستند کسب‌وکاری را راه‌اندازی کنند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان از مزایای این صندوق‌ها به حل مشکلات معیشتی و درمان بیماران عضو صندوق اشاره کرد و افزود: از بین صندوق‌های موجود 60 صندوق موفق شدند تعاونی در بخش‌های مختلف مثل منابع طبیعی و خدماتی راه‌اندازی کنند تا بتوانند در حوزه اقتصادی و اشتغال کارایی داشته باشند.

وی تصریح کرد: در قالب این تعاونی‌ها دستگاه‌های اجرایی نیز طرف قرارداد بودند که سال گذشته در حوزه فعالیت آتش‌نشانی و مقابله با آتش‌سوزی منابع طبیعی، قراردادی منعقد شد که عملکرد تعاونی‌ها ازنظر رئیس حفاظت طبیعی کشور قابل دفاع و تحسین بود.

قراباغی با اشاره به اینکه اعضای صندوق از 10 تا 200 هزار تومان هرماه آورده دارند که به‌علاوه منابع خیرین به افراد تسهیلات پرداخت می‌شود، عنوان کرد: ما نیز از محل تبصره 16 تقریباً 60 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت کردیم که اعضای صندوق و تعاونی‌ها در اولویت قرار گرفتند و حدود 10 درصد این منابع هم از طریق صندوق‌ها جذب شد.

وی خاطرنشان کرد: از این محل برای یک‌هزار نفر شغل ایجاد شد و همراه با چهار هزار نفری که با منابع خود صاحب شغل شدند، می‌توان گفت طی دو سال و نیم اخیر پنج هزار شغل از طریق راه‌اندازی صندوق‌‌ها ایجاد شده است.

شناسه خبر 53117