شناسه خبر:53158
1400/12/15 10:20:43

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: 3 هزار جلد کتاب ازسوی مرکز مبادله کتاب کتابخانه ملی ایران به کتابخانه‌های عمومی این استان اهدا شد.

محمد مخدومی دراین‌باره، اظهار کرد: مرکز مبادله کتاب کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران با هدف کمک به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و حمایت از کتابخانه‌های عمومی، 3 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا کرد.

وی ادامه داد: کتاب‌های اهدایی دارای موضوعات متنوع و مختلف است و می‌تواند به غنی‌سازی مخازن کتابخانه‌های عمومی کمک کند.

مخدومی با بیان اینکه کتاب‌های اهدایی پس از تائید توسط کارشناس مربوطه برای استفاده علاقمندان در قفسه کتابخانه‌های عمومی قرار می‌گیرد، افزود: کتابخانه ملی تا پیش از این نیز در چند نوبت، کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان کردستان اهدا کرده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان یادآور شد: کتاب‌های اهدایی توسط این مرکز پس از تایید و استعلام و ثبت در سامانه، بر اساس نیاز به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان کردستان ارسال می‌شود تا اعضا و علاقمندان بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

وجود 800 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی کردستان

وی با اشاره به فعالیت 52 باب کتابخانه عمومی نهادی در استان کردستان، بیان کرد: هم اکنون بالغ بر 800 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان موجود است و علاقمندان می‌توانند با حضور در این مراکز فرهنگی از آن‌ها بهره مند شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون علاوه به کتاب‌های اهدایی توسط کتابخانه ملی، تعداد 13 هزار جلد کتاب دیگر توسط اداره کل فرهنگی و ارشاد اسلامی، انتشارات قلم چی، خیرین و واقفان کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شده است.

مخدومی با بیان اینکه بیشترین تعداد کتاب‌های اهدایی مربوط به شهرستان سنندج بوده است، افزود: شهرستان‌های سروآباد، بیجار، سقز، قروه، مریوان، بانه، دیواندره، دهگلان و کامیاران در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی با تاکید بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی در جامعه، گفت: طرح «اهدای کتاب، اهدایی آگاهی» با هدف غنی‌سازی منابع کتابخانه‌ای توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی در حال برگزاری است

شناسه خبر 53158