شناسه خبر:53169
1400/12/16 09:22:53

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: دو واحد صنعتی و خدماتی استان همدان هم‌زمان با برگزاری بیست‌وسومین همایش ملی تقدیر از واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز، موفق به دریافت تندیس ملی و لوح صنعت سبز شدند.

ظاهر پورمجاهد ابراز کرد: دیدگاه استاندار نسبت به محیط‌زیست نگاهی دلسوزانه و با برنامه و منطقی بوده که توصیه‌های ایشان همیشه کمک‌حال حوزه‌های اصلی استان است.

پورمجاهد با اشاره به برنامه آمایش استان، گفت: این برنامه تدوین شده که با عملی شدن آن شاهد قرار گرفتن در مسیر هدفمندی تمام دستگاه‌های اجرایی استان خواهیم بود.

وی افزود: چنانچه احتمال بروز خسارت به محیط‌زیست درصورت تداوم اجرای طرحی محرز شود، باید از ادامه اجرای آن جلوگیری کرد؛ هرچند با توجه به نیاز ایجاد اشتغال برای کاهش بیکاری می‌توان با همراهی و مشورت کارشناسان خبره مسیر درستی را در راستای اشتغال‌زایی همراه مراقبت از محیط‌زیست انتخاب کرد.

پورمجاهد با اشاره به تعالیم دینی و توصیه‌های مفاد قرآنی، گفت: حفظ و استفاده منطقی و صحیح از نعمت‌های خداوند یک امر اجتناب‌ناپذیر است که انسان گاهی فراموش‌کار می‌شود؛ اما باید سعی کنیم این امر مهم را همیشه به خاطر داشته باشیم.

وی با تأکید بر پتانسیل و استعداد موجود استان همدان، عنوان کرد: استان همدان دارای نیروهای خوبی است و اگر همه در کنار هم قرار بگیریم، شاهد موفقیت هرچه بهتر استان در اجرای برنامه‌های بزرگ خواهیم بود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان همدان نیز گفت: مسئله محافظت از محیط‌زیست یک مسئولیت اجتماعی است؛ ما در پی مسیری هستیم که آیندگان بتوانند سرمایه‌های طبیعی را حفظ کنند و برای محقق شدن این امر نیازمند توسعه هستیم.

محسن جعفری‌نژاد بسطامی با تأکید بر تأثیر غیر قابل انکار حفاظت از محیط‌زیست بر توسعه پایدار، خاطرنشان کرد: این سازمان تلاش می‌کند تا استان در ویژگی‌های توسعه‌یافتگی جایگاه بهتری داشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان همدان با تأکید بر اینکه سازمان موفق باید در توسعه‌ استان نقش‌آفرین باشد، گفت: دغدغه ما این است که استان را به سمت توسعه پایدار سوق دهیم.

جعفری‌نژاد بسطامی با اشاره به بحران آب، افزود: برای توسعه استان نیاز مبرم به آب داریم؛ تغییرات اقلیمی و عدم نگاه صحیح در جهات مختلف، باعث شده برای بهره‌برداری اکثر پروژه‌های بزرگ در استان نیاز به آب داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این بحران را با برنامه صحیح می‌توان مدیریت کرد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان همدان خاطرنشان کرد: توسعه حداکثری استان تنها با کمک همه‌جانبه مسئولین ممکن است و دسترسی به این چشم‌انداز ویژه، به این طریق ممکن خواهد شد.

جعفری‌نژاد بسطامی با اشاره به اینکه استان همدان زادگاه تاریخ و فرهنگ و مذهب در کشور است، گفت: شایستگی مردم همدان فراتر از این است و می‌توانیم با رویکرد صحیح، نتیجه بسیار موفقی را شاهد باشیم.

این مقام مسئول همچنین خاطرنشان کرد: این هزینه‌ها مبتنی بر یک رقم مشخص نیست، بلکه مد نظر است بهای مشکلات حفاظتی و زیست‌محیطی که صورت می‌گیرد را بپردازند.

جعفری‌نژاد بسطامی ضمن قدردانی صمیمانه از همراهی شرکت پگاه استان، گفت: در مسئله و دغدغه چندساله فاضلاب ورودی شهر همدان، شرکت پگاه خیلی سریع ورود پیدا کرد تا مشکل حل شود.

وی با اشاره به بیمارستان شهید غرضی ملایر، بیان کرد: این بیمارستان ازلحاظ درمانی و پزشکی بسیار مجهز بوده و نکات محیط‌زیستی را رعایت کرده که این امر قابل تقدیر است.

جعفری‌نژاد بسطامی با اشاره به همراهان صنعت سبز، بیان کرد: از تمام واحد‌های صنعتی و درمانی استان که در این مسیر قرار گرفته‌اند، کمال تقدیر و تشکر را داریم؛ امید است با همراهی و مشارکت همه‌جانبه به موفقیت بیشتری دست پیدا کنیم.

در این آیین که به‌صورت سراسری و ارتباط تصویری با معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزار شد، ضمن اهدای تندیس ملی به واحدهای صنعتی شیر پگاه و واحد خدماتی بیمارستان شهید غرضی ملایر، از 11 واحد صنعتی سبز استان همدان که برای شرکت در فرآیند ارزیابی این همایش شرکت کرده بودند نیز تجلیل به‌عمل آمد.

شناسه خبر 53169