شناسه خبر:53170
1400/12/16 09:24:12

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست فرمانداری شهرستان تویسرکان خواستار جابه‌جایی و تغییر محل استقرار دستفروشان با توجه به گره‌های ترافیکی شد.

حسین افشاری در جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان تویسرکان افزود: در شهرستان تویسرکان باید به سمت و سوی این برویم که در ایام عید و تعطیلات تابستان زمان اقامت مسافر را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: این موارد شامل خدمات هتلداری و مهمانسراها است و بخش مربوط به این ایام و تابستان در ستاد اسکان فرهنگیان است که به تمام اقشار خدمات می‌دهد و مجهز می‌شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان تویسرکان با بیان اینکه مرخصی مدیران ستاد خدمات سفر شهرستان در ایام نوروز لغو و در موارد استثنایی با هماهنگی فرمانداری انجام خواهد شد، تصریح کرد: کمیته‌های 10 گانه برای شرح وظایف آمادگی کامل را برای ارائه خدمات شایسته به مسافرین در ایام نوروز داشته باشند.

افشاری تاکید کرد: شهرداران شهرهای تویسرکان، سرکان و فرسفج نسبت به آذین بندی معابر پر رفت و آمد و تمیزی شهر و گلکاری اقدام اساسی انجام دهند و محیطی مفرح و با نشاط را برای همشهریان و مسافرین مهیا کنند.

وی در ادامه، گفت: هرگونه حفاری معابر از تاریخ 20 اسفندماه جاری لغایت 20 فروردین سال جاری ممنوع است.

سرپرست فرمانداری تویسرکان بیان کرد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان تعداد پزشکان اورژانس را در هر شیفت 2 نفر پیش بینی کند تا بیماران مراجعه کننده به بیمارستانها در زمان کمتری خدمات پزشکی خود را دریافت و فرد بیماری به خاطر نبود پزشک و شلوغی معطل نباشد.

وی با بیان اینکه داروخانه شبانه روزی به تعداد کامل پیش بینی شود، خاطرنشان کرد: شیفت شب مراکز درمانی تأمین اجتماعی و فرهنگیان و سایر نهادها با درخواست رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان برقرار خواهد شد.

افشاری با بیان اینکه عید نوروز یک سنت دیرینه و قدیمی است و تمام اقشار مردم حق شاد بودن را دارند، افزود: دستفروشان به محل‌های مناسب هدایت شوند تا ورود و خروج شهر درگیر دست فروشان نشود.

وی با تاکید بر اینکه دستفروشان باید تا جای ممکن به مکانی هدایت شوند که گره ترافیکی ایجاد نشود، گفت: هر کاری عقلانی و درست است باید در این زمینه انجام شود تا تمام اقشار از ایام عید استفاده خوب کنند.

این مسئول در ادامه، با تاکید بر اینکه محل‌هایی نیز باید در سطح شهر برای برگزاری مراسم چهارشنبه سوری پیش بینی شود، افزود: برای چهارشنبه سوری، کمیته انتظامی چهارشنبه سوری در چند نقطه شهر برنامه ریزی شود و باید سعی شود که مراسم چهارشنبه سوری به روش سنتی قدیم ولی ایمن بدون مواد منفجره و ترقه انجام شود.

سرپرست فرمانداری تویسرکان متذکر شد: هلال احمر، فوریت‌ها و راهداری برای کمک به مسافرین حادثه دیده آمادگی کامل داشته باشند و سعی کنند تا در سوانح در کمترین زمان ممکن خدمات ضروری ارائه شود.

افشاری افزود: با توجه به شیوع کرونا در دو سال اخیر مهمانان نوروزی در سال جاری بیشتر خواهد بود، بنابراین تعداد روزهای تعطیلی نانوایی‌ها را مدیریت کنیم، از سویی مجوز تعطیلی نانوایی‌ها را محدود خواهد شد.

وی با در خصوص ستاد اسکان نیز عنوان کرد: اگر تصمیم استان بر این شد که ستاد اسکان آموزش و پرورش را آماده کنیم، مدارس شبانه روزی و مدارسی که سریع‌تر قابل تبدیل هستند را آماده خواهیم کرد.

سرپرست فرمانداری تویسرکان در پایان گفت: دغدغه اول ستاد خدمات سفر تأمین سوخت است ولی خوشبختانه در این شهرستان با مدیریت خوب این مشکل وجود ندارد.

شناسه خبر 53170