شناسه خبر:53231
1400/12/17 09:12:33

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه از راه‌اندازی هشت روستابازار با هدف کمک به اقتصاد روستاییان در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: راه‌اندازی روستابازار در سایر مناطق استان نیز در دستور کار قرار دارد؛ روستاییان برای عرضه و توزیع محصولات خود در این روستابازار‌ها می‌توانند به‌صورت مستقیم در غرفه‌هایی که رایگان در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود، اقدام کنند و یا اینکه محصولات خود را برای عرضه در بازار به اتحادیه‌های تعاونی روستایی تحویل دهند.

ایرج صفایی روز گذشته تأمین و توزیع نهاده‌های کشاورزی و دامی را از اهم فعایت‌های این اداره کل دانست و ابراز کرد: اولویت برنامه‌ این روزهای ما تأمین میوه شب عید براساس سهمیه‌ و مصوبه تنظیم بازار استان است، در این راستا سیب به سردخانه‌های استان منتقل و ذخیره شده و درحال ذخیره‌سازی پرتقال از نوع تامسون از استان مازندران هستیم.

صفایی اشاره‌ای به عرضه اینترنتی کالاهای اساسی در سامانه بازرگام کرد و گفت: تاکنون در این سامانه هشت کالا برای شهروندان کرمانشاهی توزیع شده است.

  توزیع 20 درصد میوه شب عید در سامانه بازرگام

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه اضافه کرد: چهار نوع برنج هندی، پاکستانی، شیرودی ایرانی و تایلندی با قیمت‌های مصوب تنظیم بازار درحال توزیع است؛ برنج ایرانی شیرودی با قیمت کیلویی 42 هزار تومان در قالب کیسه‌های پنج کیلوگرمی به قیمت هر کیسه 210 هزار تومان در سامانه بازرگام عرضه می‌شود.

صفایی قیمت برنج تایلندی هر کیسه 10 کیلوگرمی را 125 هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت مصوب دولت برای برنج هندی 24 هزار تومان بابت هر کیلو است، اما ما با رایزنی با ذخایر کشوری تا به امروز 60 تُن با قیمت 185 هزار تومان در سامانه بارگذاری کردیم و همه‌روزه شهروندان می‌توانند درخواست کنند.

وی خاطرنشان کرد: شکر تنظیم بازاری، روغن مایع سرخ‌کردنی در دو سایز 810 گرمی و یک‌هزار و 350 گرمی و مرغ منجمد با قیمت مصوب دولتی هر کیلو 20 هزار تومان از دیگر اقلام توزیع‌شده در این سامانه است.

به گفته صفایی براساس مصوبه تنظیم بازار استان 20 درصد میوه شب عید از کانال سامانه بازرگام توزیع خواهد شد.

  اجرای کشت قراردادی گندم در سطح 5 هزار و 200 هکتار از مزارع کرمانشاه

وی در ادامه به کشت قراردادی گندم به‌عنوان دیگر برنامه وزارتخانه اشاره و بیان کرد: پنج هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزان استان به‌صورت کشت قراردادی انعقاد قرارداد شده است.

این مقام مسئول بیمه محصولات با 20 درصد تخفیف به‌صورت اعتباری و در زمان برداشت محصول و توزیع نهاده‌های کشاورزی ازجمله کود فسفاته و پتاسه آن‌هم به‌صورت اعتباری و در هنگام برداشت را از مزایای این طرح برشمرد و گفت: تاکنون حدود 62 هزار تن نهاده دامی به قیمت مصوب تأمین و توزیع شده است.

وی خرید کلزا را از دیگر وظایف سازمان تعاون روستایی دانست و افزود: سال گذشته حدود چهار هزار و 200 تُن تولید داشتیم که 100 درصد توسط تشکل‌های سازمان خریداری و تحویل کارخانه‌ها شد.

مدیرکل تعاون روستایی استان کرمانشاه در پایان از راه‌اندازی هشت روستابازار با هدف کمک به اقتصاد روستاییان در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: راه‌اندازی روستابازار در سایر مناطق استان نیز در دستور کار قرار دارد؛ روستاییان برای عرضه و توزیع محصولات خود در این روستابازار‌ها می‌توانند به‌صورت مستقیم در غرفه‌هایی که رایگان در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود، اقدام کنند و یا اینکه محصولات خود را برای عرضه در بازار به اتحادیه‌های تعاونی روستایی تحویل دهند.

شناسه خبر 53231