شناسه خبر:53245
1400/12/17 09:36:33
سرپرست فرمانداری شهرستان فامنین:

ترویج فرهنگ درخت‌کاری میراث ما برای آیندگان است

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست فرمانداری شهرستان فامنین گفت: ترویج فرهنگ درخت‌کاری، توسعه فضای سبز و حفظ و حراست از محیط‌زیست و منابع طبیعی به‌عنوان یک سنت حسنه و ارزشمند، میراثی است که از ما به آیندگان می‌رسد.

صمد جلیلوند در آیین گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درخت‌کاری، افزود: آیین‌های ویژه روز درخت‌کاری و گرامیداشت هفته منابع طبیعی امسال با شعار «ایران سرسبز_ ایران قوی، همه با هم جهاد برای حفظ و احیای منابع طبیعی» برگزار می‌شود که باید از این فرصت مغتنم برای ترویج و نهادینه کردن سنت حسنه درخت‌کاری و توسعه فضای سبز به نحو مطلوب استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: هفته طبیعی و روز درخت‌کاری فرصتی است تا این سنت حسنه را که از نیاکان ما برجای مانده است، به فرزندان خود آموزش دهیم.

جلیلوند گفت: در همین ارتباط ضروری است به رسم میراث‌داری و امانت‌داری با کاشت حداقل یک اصله نهال در راستای حفظ و توسعه منابع طبیعی و گسترش زندگی بر این کره خاکی، نقش مؤثری داشته باشیم.

سرپرست فرمانداری فامنین با بیان اینکه مشارکت مردم در حفظ و نگهداری درختان و فضای سبز تکلیفی اجتماعی‌ است، افزود: روز درخت‌کاری و هفته منابع طبیعی فرصت مناسبی است که هر فرد نشانه‌ای را به‌نام درخت از خود باقی بگذارد؛ چراکه غرس نهال یکی از حسنات قابل توجه است.

براساس این گزارش، سرپرست فرمانداری فامنین در این آیین که با حضور جمعی از مسئولان و مردم شهرستان برگزار شد، اقدام به کاشت چند اصله نهال به پاس گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درخت‌کاری کرد.

شناسه خبر 53245