شناسه خبر:53246
1400/12/17 09:38:14
معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای همدان خبر داد:

10 کیلومتر از رودخانه‌های استان همدان لایروبی می‌شوند

سپهرغرب، گروه خبر: معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: برنامه‌ریزی لازم برای لایروبی حدود 10 کیلومتر از رودخانه‌های دارای اولویت استان در دست اقدام بوده و قرارداد با پیمانکار نیز منعقد شده است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای همدان، داود شاهسوند درخصوص آزادسازی بستر و حریم رودخانه‌ها در سطح استان همدان عنوان کرد: در این زمینه سیاست وزارت نیرو اجرای عملیات آزادسازی به‌صورت سراسری برای رودخانه‌ها بوده و با پیگیری و جذب اعتبار مناسب و حمایت‌های صورت‌گرفته، در استان همدان نیز گام‌های مناسبی در این عرصه برداشته شد.

وی در تشریح این اقدامات گفت: در شهریورماه سال جاری بالغ‌بر دو کیلومتر از رودخانه آبشینه آزادسازی شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای همدان ادامه داد: ضمن این اقدام حدود 4.5 هکتار از اراضی بستر و حریم رودخانه نیز رفع تصرف شد.

شاهسوند با بیان اینکه هم‌اکنون آزادسازی مسیل چشمه قصابان به طول 1.5 کیلومتر درحال انجام است، تصریح کرد: علاوه‌بر این برنامه‌ریزی لازم برای لایروبی حدود 10 کیلومتر از رودخانه‌های دارای اولویت استان در دست اقدام بوده و قرارداد با پیمانکار نیز منعقد شده است.

وی با بیان این موضوع، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در این راستا مساحتی بالغ‌بر 9 هکتار از متصرفات رودخانه‌ها آزاد شود.

شاهسوند با بیان اینکه با توجه به بازدید و بررسی‌های میدانی صورت‌گرفته حدود 43 کیلومتر از رودخانه‌های استان با اولویت خاص نیازمند لایروبی و بازگشایی مسیر هستند، گفت: انجام این موضوع به اعتباری بالغ‌بر 15 میلیارد تومان نیاز دارد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای همدان در پایان تصریح کرد: لازم به ذکر است علاوه‌بر آزادسازی سراسری، شرکت آب منطقه‌ای نسبت به رفع تصرف موردی حریم و بستر رودخانه‌ها نیز اقدام می‌کند.

شناسه خبر 53246